Wat is er nieuw

Problemen co2 systeem

Kathy

Member
Lid geworden
14 februari 2025
Leeftijd
45
Als je co2 fles toegedraaid hebt en weer open of werkdruk aangepast hebt, moet je dan iets aan diffusor of bellenteller doen?
Plots werkt niets meer! Ervoor werkte gewoon alles prima.

Niemand toevallig van de kanten van Leopoldsburg ( België) die mij zou willen helpen dit systeem terug aan de praat te krijgen?

Heb je wat foto s en uitleg wat je hebt gedaan? Meer werkdruk is meer bellen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je misschien je fles verwisseld hebt voor een fles die al leeg is?

Plots werkt niets meer!
Dit is altijd zo'n kreet die voor een techneut moeilijk op te lossen is🙂
Niets, is dan ook het schermpje van de CO2 controller uit...

Als je co2 fles toegedraaid hebt en weer open of werkdruk aangepast hebt, moet je dan iets aan diffusor of bellenteller doen?
Het is niet perse zo dat je niets hoeft te doen als je de werkdruk hebt aangepast maar dit is normaal gesproken niet zo dat "plots niets meer werkt".

Ik woon niet in de buurt, maar ik denk dat je het heel goed zelf kan met wat hulp van afstand.
Hier gaan we in de volgorde die ik zou aanhouden om een probleem uit te sluiten.
- Fles open gedraaid?
- Geeft je linker drukmeter (je flesdruk) tussen de 50 en 60 bar?
- Heb je een werkdruk (rechter drukmeter) van minimaal 1 bar?
- Geeft je bellenteller bellen weer
- zo nee, heb je water in je bellenteller
- Meet je een correct pH meting
- Is je gemeten pH waarde hoger dan je ingesteld pH
- heeft de controller een mogelijkheid om uit of op handbediening te staan?
- Zitten alle stekkers goed tussen de controller en de pH meter, en de controller en het magneetventiel
- Als je de voeding stekker in en uit het stopcontact haalt hoor je dan het magneetventiel schakelen

Ik heb de indruk dat TS niet met een controller werkt.

Ik kreeg laatst geen bellen meer terwijl ik wel druk had op beiden meters, bleek dat ik de terugslagventiel per ongeluk had omgedraaid na schoonmaak 😎

Ik heb het gevonden, blijkbaar was er een beveiliging aangegaan van het magneetventiel en die sloot alles af. Wanneer ik dat gedeblokkeerd had werkte alles terug. Allemaal heel erg bedankt om mee te helpen en denken 🌸

Bijlagen

• 70E860FE-293A-4D4A-9891-7DA90CA83E9C.jpeg
    70E860FE-293A-4D4A-9891-7DA90CA83E9C.jpeg
    556.8 KB · Weergaven: 27
  • 6710D70F-54F5-43F0-8034-E967E98E840C.jpeg
    6710D70F-54F5-43F0-8034-E967E98E840C.jpeg
    271.1 KB · Weergaven: 26
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan