Wat is er nieuw

Problemen met de Fluval 50W.

• Onderwerp starter Onderwerp starter rookie57
  • Startdatum Startdatum
R

rookie57

Guest
Ik heb een Fluval 50W verwarmingselement gekocht voor m'n 30ltr. bak,maar hij doet echt helemaal niets,behalve aanstaan..:'(
Nu kwam ik op buitenlandse forums heel veel klachten tegen over de verwarmingselementen,iemand hier ervaring?

Maar als hij aanstaat is het toch goed? :juggle:

We gaan even bij het begin beginnen. De stekker zit er in zo te lezen. Weet je toevallig of dit element een indicatielampje heeft dat aanspringt als de buis aan het verwarmen is? Aan de bovenkant zit een draaiknopje waarmee je de gewenste temperatuur kunt instellen. Als je het element in de bak hebt hangen en je draait de knop naar de hoogste temperatuur springt hij dan nog niet aan?
Tot slot de vraag of je hem recent hebt gekocht. Als dit zo is heb je gewoon garantie en moet je hem kunnen omruilen of op z'n minst terug kunnen sturen. Ik weet niet wat je momenteel in je bak hebt aan vissen en planten maar de bak even op kamertemperatuur houden is met een plantenbak (zonder vissen) over het algemeen niet zo'n probleem.

Van harte welkom op dit forum trouwens! :petjeaf: Het is altijd leuk als je jezelf even voorstelt hier op het forum door een topic aan te maken in de sectie "Voorstellen".

Sorry,dacht dat ik lang geleden al een account had aangemaakt,maar weet de inloggegevens niet meer,vandaar...ja recent aangeschaft,en idd gaat het schermpje knipperen als-ie aan het opwarmen is,heb de manual meerdere keren doorgelezen,maar er gebeurt helaas niets..🙁

Gaat dat lampje knipperen want zover ik weet moet die als hij aanslaat blijven branden tot de gewenste temp is bereikt en dan weer uitgaan. Je kan hem ook even uit het water halen en voelen of hij opwarmt. Niet te lang eruit halen natuurlijk en alleen even voelen.

Sorry,dacht dat ik lang geleden al een account had aangemaakt,maar weet de inloggegevens niet meer,vandaar...
Dat had je even aan Beheer kunnen vragen om deze met de beschikbare gegevens op te zoeken :!

Ik heb zeer waarschijnlijk account op ander e-mail en wachtwoord en wist beide niet meer,maar goed over de Fluval;
Ik lees op VS forums veel problemen,zgn. qua techniek vooruitstrevend maar daardoor ook overgevoelig lijkt het,ik heb de heater verplaatst ivm waterstroming die nodig schijnt te zijn voor monitoren van de temp.
En moet zelfs voldoende zijn voor een 60ltr. bak,maar ik lees vooral dat het warmte element niet voldoet...

"I have one of those digital fluvals, and it's compete junk. As soon as the heater comes on, it says LF (Low Flow) and then switches it off again, as a result, it doesn't keep the tank at temp alone. Then sometimes it has E2 error code, and it needs a reboot. It's only a heater and i think it got confused and thinks it's a microsoft computer! This LF business is nonsense because it's got a powerhead 2" from it, so the flow is good. I'm going to replace it with a simple analog one. Incidentally it's vertical, but surely that's it's design as the digital numbers are this way around."

Maar goed ik weet nu nog niet of hij de bak wel verwarmt want op een 30 liter bak zou dat meer dan voldoende moeten zijn. Heb je al getest of hij ook warm wordt.

Lastig,dan moet ik de beschermkap verwijderen,als ik de temp op de temp van het water zet springt-ie op groen,maar als ik de temp verhoog blijft-ie blauw en verwarmt-ie het water niet,omgekeerde wereld!
Dit ding gaat retour,bedankt voor alle reacties!

Ik ben heel benieuwd hoe het af gaat lopen. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan