Wat is er nieuw

Problemen met mijn Eheim 2213

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cornelis1985
  • Startdatum Startdatum
C

Cornelis1985

Guest
Ik heb problemen met mijn Eheim pomp, ik heb een hoekbak van ongeveer 240 liter en voorheen stond mijn pomp onder mijn aquarium maar ik kreeg geen goede stroming door mijn pomp heen (het water kwam niet boven uit de instroombuis) mijn aanzuigbuis was helemaal schoon en er zat geen lucht meer in de leiding/pomp en het hoogte verschil tussen mijn aquarium en mijn pomp was slechts 50 cm, als ik mijn Eheim pomp 90 graden draaide (horizontaal platlegde) ging het water wel lopen en bleef alles werken.

Ik heb toen mijn gehele pompinstallatie verhuist naar de zijkant van mijn aquarium om het hoogteverschil weg te werken maar ik blijf nu hetzelfde probleem houden.
Als ik opstart komt er maar een klein straaltje water uit mijn instroombuis (deze hangt bij mij boven water het is een geperforeerde harde buis)en na verloop van tijd komt er helemaal geen water meer uit.

Heeft iemand hier ervaring mee of hetzelfde meegemaakt?

Het leiding verloop is als volgt;
-aanzuigbuis met korf--60cm slang 20mm---afsluiter---10cm slang 20mm--Pomp--10cm slang 20mm--afsluiter--30cm slang 20mm--algenlamp--50cm slang 20mm--instroombuis (geperforeerde buis boven water.

Check of de instroom goed is, er een knik ik een slang zit oid en laat m desnoods even zonder media lopen.
De hoogte maakt niet zoveel uit want het water in de uitvoer moet gelijk staan het waterniveau.

Kijk eens of de rotor wel meedraait op de as.
Als het meenemertje afgebroken is,draait wel de as,maar niet de rotor.

Test de kop eens in de gootsteen.
Vulling niet te vast?

Een 2213 is in ieder geval wel klein voor 240 liter. Is meer iets voor een 110 l bak (80cm).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan