Wat is er nieuw

problemen met mijn spraybar

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
42
Ik heb afgelopen zaterdag mijn spraybar anders neer gehangen zodat de spraybar over de gehele achterkant van het aquarium hangt maar nu druppelt die alleen maar wat en niet echt een redelijke straal er uit wat wel het geval was toen ik er een kortere op had en heb hem aangesloten op mijn grote eheim 2080 filter.

821878jan_fokke_0_85_nieuwe_map_3.jpg

386483jan_fokke_0_85_nieuwe_map_3.jpg

Ja die heeft weinig kracht zie ik. natuurlijk heb je nu veel meer gaatjes dus de kracht van de uitstroom is ook veel minder. Is de filter goed schoon en wel voldoende voor je bak??

Des te langer de uitstroom des te minder druk, een krachtigere pomp of om en om de gaatjes dicht maken met wat isolatieband.

ja filter is goed schoon net schoon gemaakt en ja is filter die normaal een 1700 liter/uur doet voor aqua tot 1200 liter dis dat moet probleem niet zijn of ik moet even kijken of ik beide filters er op aan kan sluiten andere heeft ook een vermogen van 1000 liter per uur.

Oke ja kan ook wel wat gaatjes proberen dicht te maken. Of kan het ook helpen om een dikkere buis te nemen bijvoorbeeld 32mm afvoer buis

Ja dat is hem

Dikkere buis? Helpt niet hoor.

Druk blijft het zelfde.
Iets in je filter fout gegaan?

Knik in de slang?

Eerder een dunnere buis.

worden ze nog slechter.

Pomp moet harder.

nee geen knik in de slang en naar mijn weten is het filter ook goed opgebouwd.
Maar bij grotere gaatjes wordt de druk toch nog kleiner.
En als ik nou beide filters er op aansluit zal dat ook gaan helpen of niet

peterdenhaag53 zei:
Of de gaatjes beetje groter uitboren!

Ja dan is er helemaal geen stroming meer denk ik 😉
Juist kleinere gaatjes helpt.

Kun je beide op 1 spraybar aansluiten dan?? Dat zou denk ik helpen omdat er dan meer water doorheen wil.
Ik zou niet weten hoe zoiets zou moeten :sorry:.

kleinere gaatjes geeft meer druk. minder gaatjes ook.
Een pijp van 40 mm omhoog zal vloeien.

van 15 mm heb je een lans.

2e filter op de andere kant aansluiten.

Zou er soort waterval van maken. over 3/4 breedte.

O ja op de andere kant is natuurlijk een oplossing. Dat heb ik nog nooit zo bekeken zeg 😀

ik heb hem nu ook op andere kant aangesloten en dit lijkt te werken
stroming is nu een stuk harder.

Maar kan ik hem ook aan eenkant een t stuk in de slang plaatsen en hem dan daar bijde op aansluiten

Toevallig heb ik net een nieuwe Spraybar gemaakt met een transparante buis 16/12 mm. Gaatjes 2mm aan gedreven door een JBL E901. Over de volle lengte van een Juwel Rio 180. Zie mijn topic daarover.

Groet,
Ben.

Ja heb het topic gezien en ziet er mooi uit zal met die van mij aankomend weekend weer even verder

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan