Wat is er nieuw

Problemen met water

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquamitch
  • Startdatum Startdatum
A

Aquamitch

Guest
Hallo,

Zie onderstaande foto's.
Ik zit momenteel weer met het probleem dat mijn water erg troebel is. Zojuist de bak ververst, maar is nog steeds troebel.

Ook is de voedingsbodem langzaam aan naar boven aan komen.

152869aquamitch_0_85_aquariu.jpg
[/img]

526785aquamitch_0_85_aquariu.jpg
[/img]

893865aquamitch_0_85_aquariu.jpg
[/img]

314787aquamitch_0_85_aquariu.jpg

Op de eerste foto s vindt ik troebel wel meevallen. Vaak zie je bacteriebloei (witte waas in je bak) als je teveel bacterien in je water hebt en dat komt soms na het schoonmaken van je filter of na iets doen in de bodem.
Hoelang draait deze bak al en komt de bodem naar boven doordat je bezig bent in je bak?

http://www.aquariaforum.be/viewtopic.php?f=58&t=21287
Maar ik kan niet echt zeggen dat dit het is moet ik zeggen.

Ik heb enkel de bodem afgezogen.
de bak draait in deze toestand dik 2 jaar.
Nee, de voedingsbodem komt vanzelf naar boven. Destijds heb ik klei, leem, en lanteriet op de bodem gestrooid op aanraden. Nu merk ik dat iets van deze 3, in kleine brokjes omhoog komt.zie de eerste foto.

Wat is het beste om nu te doen?

Ik gebruik zelf geen voedingsbodem maar zou denken dat hij ook weleens zal zijn uitgewerkt.
Ik gebruik gewoon grind en eventueel voedingsbollen erbij. Ik kan het me voorstellen als je die bruine stukjes hinderlijk zou vinden.

Ik ben eigenlijk van plan om het aquarium opnieuw te gaan inrichten.
Enkel zou ik niet weten naar wat... aangezien ik hier niet echt een kijk op heb hoe je zoiets inricht. Iemand die kan helpen?

Mitchell zei:
Ik ben eigenlijk van plan om het aquarium opnieuw te gaan inrichten.
Enkel zou ik niet weten naar wat... aangezien ik hier niet echt een kijk op heb hoe je zoiets inricht. Iemand die kan helpen?

Kijk hier eens in de sectie fotoalbum. Staan veel bakken. Kijk wat je aanspreekt.
Ga eens rondkijken in de lfs, wat er te koop is.

Inspiratie genoeg te vinden hier!

Kijk wat voor bak je mooi vind en of daar vissen bij passen die je mooi vind.
Of kijk welke vissen je per se wilt hebben en wat voor inrichting daar bij past.

Met een voedingsbodem heb ik geen ervaring, heb grind of filterzand en voedingsbolletjes in de bodem in combi met vloeibare voeding

Top drankje! Ik ga inspiratie opdoen! Mocht iemand een mooie bak zien voor mijn rio 125 dan hoor ik het graag!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan