Programmeerbare Led RGB controller

G

guppenvriend

Guest
Hallo,

Het lijkt mij een goed en interessant project om mijn aquarium uit te rusten met RGB Led strips. Nu wil ik er een zonsop en -ondergang funcies bij hebben, zodat ik s'avonds nog even naar mijn aquarium kan kijken. Nu kwam ik een controller tegen, welke al deze functies ondersteunt. het is deze:
7JsTp3ya-Q5ZJwiO66zxrY4N5kU9Bz92.jpeg

Nu heb je verschillende uitgangen:
ch1-5.
Welke van de vier kabeltjes van de ledverlichting:
7JsTp3ya-Q5ZJwiO66zxrY4N5kU9Bz92.jpeg

moet je hier op aansluiten?
Er zit een dc jack aansluiting op de controller, welk voltage/ amperage moet hier op aangesloten worden?
Zou iemand een schemaatje kunnen maken?

erg bedankt!

Matthijs
 
guppenvriend zei:
Hallo,

Het lijkt mij een goed en interessant project om mijn aquarium uit te rusten met RGB Led strips. Nu wil ik er een zonsop en -ondergang funcies bij hebben, zodat ik s'avonds nog even naar mijn aquarium kan kijken. Nu kwam ik een controller tegen, welke al deze functies ondersteunt. het is deze:
CeN8LGCicnLAk6C_0k0vCJuVR6aTWcnK.jpeg

Nu heb je verschillende uitgangen:
ch1-5.
Welke van de vier kabeltjes van de ledverlichting:
CeN8LGCicnLAk6C_0k0vCJuVR6aTWcnK.jpeg

moet je hier op aansluiten?
Er zit een dc jack aansluiting op de controller, welk voltage/ amperage moet hier op aangesloten worden?
Zou iemand een schemaatje kunnen maken?

erg bedankt!

Matthijs
Van je RGB mag zwart op V+ en rood, groen en blauw op channel 1, 2 en 3 (volgorde daarvan maakt nu niet uit). Je hebt dan channel 4 en 5 over om later nog bijvoorbeeld witte LED strips aan toe te voegen.

Er staat op de afbeelding 12v/24 - dus hij kan beiden aan. Koop je LEDstrips van 12volt, haal er dan ook een 12volt adaptor bij. Ook staat er 20A op, wat dus een maximum van 20 ampere aangeeft.

Als je er een voeding van 12volt - 20ampere bij haalt, heb je het maximaal haalbare (maar waarschijnlijk overkill). Je kunt beter gaan rekenen wat je nodig hebt. Waar je je ledstrips ook koop, er staat altijd het voltage (12 of 24v) en het wattage (bijvoorbeeld 15watt per meter) bij.

Voorbeeld: je koopt een RGB ledstrip van 36watt en 12volt.
36 / 12 = 3. Je bent dus een voeding nodig met 3ampere (mag ook meer) en 12volt (mag absoluut niet meer zijn).
 
mij is wel de tip gegeven om 20 procent overcapaciteit te nemen. Gaat de adapter langer mee.
 
Via de zoekfunctie zie je dat er al heel veel over geschreven is.....
 
Terug
Bovenaan