Wat is er nieuw

protomyzon pachychilus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hein..V
  • Startdatum Startdatum
H

Hein..V

Guest
Ik heb nu een tijdje al 6 protomyzon pachychilus ik wil dit groepje uitbreiden naar 10, maar ik heb al heel veel gelezen over deze visjes, maar ik kan eigenlijk nergens geen kweek verslagen vinden, of dat ze �berhaupt voor nakomelingen kunnen zorgen in gevangenschap.? iemand ervaringen met dit visje die ze misschien wil delen.? ik zelf hou ze samen met sewellias stiphodons en glowlight danios.

263757_0_82_foto1.jpg


386683_0_82_sewellia.jpg


853621_0_82_stiphodon.jpg
 
Bijzondere visjes! Zijn deze niet erg zeldzaam en duur? Ik las op het internet dat ze een bedreigde soort zijn.
 
Ze zijn erg duur idd, had nog niet gelezen dat ze bedreigde soort waren, wel dat ze lastig te kreigen zijn, Ruinemans heeft deze diertjes meestal wel. Via de lfs in lemmer koop ik ze altijd. En hoop natuurlijk een kweek te krijgen met dit visje.
 
Bedreigd? Niets volgens de IUCN red list: http://www.iucnredlist.org/details/166101/0, maar kennelijk (?) wel volgens een onderzoek:
"The IUCN currently list it as �Least Concern� but a report by Kong et al. (2008) suggests the overall population to be small and habitats under threat of degradation from dam construction, loss of water quality and the use of electrofishing and ichthyotoxins." (http://www.seriouslyfish.com/species/ya ... chychilus/).

~ Ivo
 
Hein..V zei:
Ze zijn erg duur idd, had nog niet gelezen dat ze bedreigde soort waren, wel dat ze lastig te kreigen zijn, Ruinemans heeft deze diertjes meestal wel. Via de lfs in lemmer koop ik ze altijd. En hoop natuurlijk een kweek te krijgen met dit visje.

Bij de Pets Place in Lemmer? Hoe duur zijn ze daar als ik vragen mag?
 
Misschien dat ik mijn sewellias moet inkrimpen en de glowlight danios weg moet doen wil ik met bijde soorten kweken overhouden, heb nu een netje om men aanzuig gedaan zodat er geen eitjes kunnen worden aangezogen, maar ik denk ALS ze uitkomen dat ze dan gelijk een lekkere snack voor de danio's zijn.

Maan de Protomyzon pachychilus is een zeer leuk actief visje, en helemaal niet schuw, naarmate ze ouder worden verliezen ze wel hun zwarte kleur maar dan nog vind ik ze super, hun vinnen zijn zo mooi wit doorzichtig ziet er heel mooi uit. Ze (dansen) ook vaak omelkaar heen als ze recht in de stroming zwemmen erg leuk ziet dat er uit. (misschien een soort parings gedrag.?)
 
Leuke visjes zijn dat.
Die Anubias met draadalgen zou ik wel eruit halen, voordat het dadelijk door heel je bak zit.
Je vissen houden graag van algen, behalve deze. Heb er in mijn bak ook een plaag van.. 🙄
 
de protomyzon houden niet van alg.? ze gaan soms als gekken te keer tussen de alg, en de sewellias zitten er ook vaak tussen, maar de grootste draadalgen heb ik al verwijderd.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan