Wat is er nieuw

Pseudocrenilabrus nicholsi geschikt voor beplante bak?

T

Tombs

Guest
Is de Pseudocrenilabrus nicholsi geschikt voor een beplant aquarium met:
Congozalmen
Koppel kersenbuikcichlides
Koppel anomalochromis thomasi

Ik lees op het internet vanalles erover dus graag jullie meningen.

M.v.g. Tom

Tom.

Voordat er iemand antwoord gaat geven misschien handig wat meer informatie te geven:

Aquarium maat
water parameters/temperatuur
Vertel eens wat over de inrichting

Pseudocrenilabrus staan erom bekend vrij druk te zijn en onderling redelijk agressief.

Excuses, hierbij wat info:

Ik heb een 160cm bak met redelijk wat hout en beplanting (Javavaren, Anubia, crypto's en tijgerlotus). Temp: 25 graden C, pH 6,8 ik gebruik leidingwater wat bij ons in de buurt redelijk hard is.
1 koppel Kersenbuiken ( P. Pulcher)
1 koppel Anomalochromis thomasi
11 congozalmen
2 kwikwimeervalletjes

Ik zit te denken om er nog een koppel kleine cichliden uit Afrika bij te doen en het liefst muilbroeders.

Eventuele opties zijn:
Astatotilapia burtoni
Pseudocrenilabrus nicholsi
P. multicolor

Is het verstandig om een van dit soort erbij te zetten en houden ze mijn aquarium een beetje heel? Eventuele andere aanraders zijn zeker welkom!!

Volgens mij valt het qua agressiviteit van de Afrikanen best wel mee in zo'n grote bak(op de Pulcher en Lifalli na). Er kunnen zeker 3 koppeltjes worden gehouden.

Tip om omgelukken te voorkomen: het verstandigste is als je nieuwe territorium-vormers in een bestaande bak doet, deze bak opnieuw in te richten zodat de territoria opnieuw bepaald kunnen worden.

Ik heb nu een tijdje de vissen rondzwemmen en ze doen het prima! zelfs al wat jongen gehad, leuk om te zien.
Dus het gaat prima in een beplante bak!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan