Pseudohemiodon (cf.) apithanos "real"

Discussie in 'Meervallen' gestart door coenb, 10 dec 2018.

1. algeneter12

algeneter12

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Precies, dat bedoelde ik ook. Juist omdat de eitjes zo hard zijn hebben ze waarschijnlijk moeite om uit te komen. Misschien dat je volgende keer gewoon met een pincet en een klein mesje dat kan doen? Zo deed ik het bij mijn lipbroeder. Ik zal eens informeren via mijn kweker hoe hij de jongen liet opgroeien qua voer.

2. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Dank en ik zal de volgende keer een "operatie" uitvoeren ;-) Hopelijk blijven de kleine visjes leven.

3. algeneter12

algeneter12

Lid geworden:
    11 apr 2012
    "Ebo mossel granulaat, ebo spirulina pasta, tabletten van goedkoopvissenvoer.nl spirulina basic en eigeel toen ze net uit het eitje waren"
    Dit gaf mijn kweker aan de jonge visjes om ze groot te krijgen. Zo te zien zijn ze dus helemaal niet zo moeilijk om op te kweken verder.

4. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Lijkt mij ook niet als ik dat hoor.... ik geen ze nu fijngemalen Biofishfood green. Had inderdaad al gehoord dat de eerste paar weken spirulina pasta heel goed werkt.

5. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009

Fuubs vindt dit leuk.
  6. algeneter12

algeneter12

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Echt ontzettend vet dat ze het nu nog doen! Ziet er hoopvol uit.

7. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Ik heb wel het idee dat het zand in de ring wat aan het verkleven is.
    Verder lijkt het alsof ze nog moeten wennen aan de spirulina pasta.
    Ik heb daarom net tot stof gemalen biofishfood green gegeven.

Ik denk dat ik binnenkort de vissen overzet in een andere ring met vers zand dan kan ik deze ring schoon maken.

8. algeneter12

algeneter12

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Je moet wel elke dag een keertje door het zand roeren om schimmel te voorkomen. Probeer eens wat vlokvoer of klein granulaat. Misschien dat dat een goede optie is.

9. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Doe ik ook, ik roer me een ongeluk ;-) Denk dat ik misschien nu iets teveel voer (doe ik meestal bij jonge vissen en zuig dan de rest weer af, maar dat is lastig in de "ring". Voer naast de pasta ook fijngewreven granulaat.

10. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
  11. algeneter12

algeneter12

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Ziet er goed uit! Wanneer ben je ze van plan naar een aparte bak over te zetten?

12. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Ik heb ze overgezet naar een andere kweekring, omdat het zand in de oorspronkelijke aan het verkleven was. Ik was bang voor schimmel.
    Ik zit nog even te wachten dat ze echt een stukje groter zijn. Ze zwemmen niet zoveel en zitten elkaar ook niet in de weg momenteel.
    Ik heb momenteel ook geen bak over om ze in over te zetten. Mijn ene kweekbak heeft geen zandbodem en zit vol met LDA16 ( hier hangt de kweekring in). De andere gaan straks een groep roodkopzalmen en kardinalen in om op te kweken/quarantaine totdat ze de grote bak in kunnen.

13. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Zou ze verhuizen naar een sissbreeder die ring is te klein voor ze dat weerhoudt de ontwikkeling

14. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Hoe groot is deze sissbreeder dan, de ring heeft een diameter van 15 cm. Daar hebben ze volgens mij nog voldoende ruimte in voor de "komende" tijd.

15. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    de sissbreeder is vierkant en meet ongeveer 20cmx20x20

coenb vindt dit leuk.
  16. algeneter12

algeneter12

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Ik zou ze inderdaad zo groot mogelijk zetten, ik heb gemerkt met oa jonge ancistrus dat als ik ze te lang in een ring laat zitten het de groei enorm vertraagd/stagneert.

coenb vindt dit leuk.
  17. TS
    TS
    coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Dank je, ik wacht tot ze nog iets groter zijn, dan laat ik ze los in de bak met L-nummers. Daar ligt wel nagenoeg geen zand, maar ik vermoed dat de overvloed aan eten ze wel snel zal laten groeien.