Wat is er nieuw

Pseudomugil furcatus bij garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter maestripieritimo
  • Startdatum Startdatum
M

maestripieritimo

Guest
mijn huidige bestand zie je hieronder in mijn handtekening. Is het een goed idee om hier een koppeltje Pseudomugil furcatus bij te zetten.
Ze worden ca. 4cm dus ik zou denken dat ze de garnalen niet meteen opeten, maar beter voorkomen dan genezen.

Leuke visjes zijn dat! Alleen...
- ze kunnen de 6cm bereiken, dat is fors meer dan 4, zeker als je het hebt over een 60cm bakje
- ze zijn bij vlagen zo hyperdepieper dat ik die niet in een 60cm zou zetten (en zelfs over een maatje grote, 80cm heb ik twijfels, om het even in perspectief te zetten)
- ze stellen wat soortgenoten op prijs, dus niet in een koppel.

Maar om het nu niet helemaal voor je te verpesten noem ik een paar alternatieven 😉
- Pseudomugil gertrudae. Ook druk, maar die blijft wel steken op max. 4cm en dat scheelt een slok op een borrel (proost!). Wij hebben ze in 80cm gehad en ik verwacht dat een klein groepje in 60cm moet kunnen.
- Poropanchax normani (Aplocheilichthys normani). Subtiel en fraai visje. Komt best tot zijn recht onder wat gedimd licht. Dan kleurt het lijfje mooi gelig en dat contrasteert leuk bij hun blauwe oogjes. Geen enkel probleem een groepje in 60cm te plaatsen.
- Hyphessobrycon amandae. Beschrijving zoals P. normani, maar dan mooi brons/oranje/roodkleurig.

~ Ivo

ok bedankt voor de tips, zal ze zeker in beraad nemen.
en wat bedoel je met een klein groepje? minimum, maximum?

Qua aantallen dacht ik aan 8-10 bij de gertrudae of 12 bij de amandae.

~ Ivo

ok thanks, dan kan ik beginnen zoeken, want heb al eens rondgekeken, ze zijn niet makkelijk te vinden 😀

Je zou nog eens kunnen afwachten wat anderen denken.
Maar je hebt ze toch nog niet, dus wie weet denkt er nog iemand anders met je mee voordat je ze hebt.

~ Ivo

Zal wss toch pas voor september zijn, vadertje staat heeft me de afgelopen dagen goed bedacht met factuurtjes 😛

Beste,

Ik heb een 350L bak met 15 furcatussen er in samen met behoorlijk veel garnalen. Ik heb ze nog nooit een garnaal zien aanvallen. Het zijn vissen die je bak levendig houden 🙂 Daarvoor heb ik ze gepakt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan