Wat is er nieuw

Pseudotropheus demasoni

Flighty

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2018
Leeftijd
38
Goedenavond
Ik zou graag wat informatie willen van de kenners over de Pseudotropheus demasoni
onlangs is mijn vader overleden die had 4 aquariums met malawi cichliden gelukkig heb ik alle vissen kunnen terug brengen bij de lfs nou wil mijn dochter graag een harmpje van de Pseudotropheus demasoni houden

Hoe groot moet het aquarium zijn voor een harmpje
Wat zijn de aandachtspunten/vereiste voor deze vissen?

Hi, gecondoleerd.
Het is een mooie vis - ben geen kenner, maar: heeft aardig wat ruimte nodig in een harem, zeg 1.20-1.50mtr breed minimaal. Schuilplaatsen zijn ook aan te raden. Zijn vast lieden die je verder kunnen helpen dan ik 🙂

Dankjewel
Dat is ook wat ik heb gelezen maar dan kan je het wel combineren met andere mbunas. Nou hoop ik als het een speciaal aquariumwordt alleen voor dit soort dat het wat kleiner zou kunnen want ik heb haar ook wat info laten lezen want ik persoonlijk was er niet zo happig op maar dan krijg je moeders die zich er ook in mengt en dan zie je maar weer wie de broek aan heeft😉

Hahaha, begrijpelijk. Is nogal een klus ook qua onderhoud.
Wat ik van deze soort weet is dat ze vrij aggressief zijn, ook naar soortgenoten; vandaar het grote aantal benodigde liters. Als de bak te klein is, werkt dat stress en agressie in de hand. Ik zou ze daarom persoonlijk ook niet mengen met andere soorten, maar wellicht dat een kenner/ervaringsdeskundige zegt dat t prima kan met soort x.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan