Wat is er nieuw

Punten echinodorus Amazonica gaten

Rastaman

Well-known member
Lid geworden
1 november 2020
Leeftijd
82
Dag allemaal, lang niet geweest op forum. Bak draait verrassend goed laatste maanden. De echino. Amazon zijn heel groot geworden onderhand. Sinds week of wat zie ik dat de punten gaten krijgen. Iemand idee wat dot is? Gebrek aan voedingsstoffen? Ouderdom? Gr.

Bijlagen

• 20210824_094248.jpg
    20210824_094248.jpg
    107.3 KB · Weergaven: 160
Gebruik je voeding bij de wortels? Geef je ook vloeibare voeding?

Gebruik je voeding bij de wortels? Geef je ook vloeibare voeding?
John heeft gelijk, bodemvoeding is een erg belangrijk aandeel bij een, in elk geval ook, deze Echinodorus. Maar toch ook de vraag; zitten er dieren in je bak die mogelijk knabbelen aan deze plant?

Algeneters in je bak? dit ziet eruit als vraat

Ik heb ooit in het begin bodemvoeding gegeven. Wellicht tijd voor volgende dosis. Ik heb amano's, helena slakken, pauwooggrondel koppletje, 1 mannetjes Betta en wat verdwaalde birgittae.....zou het een van deze kunnen zijn die aanvreten?

Je amano's willen ook nog weleens van planten snoepen bij gebrek aan voldoende voeding

Ah ok, zal het eens in de gaten houden

Ik zou in ieder geval bij voeding bij de wortels steken.

Ieder kwartaal nieuwe bodemvoeding bij steken. Zo te zien is dit een punt vlak onder je wateroppervlak, dus ook dichter bij je lamp, niet verwonderlijk dat je daar als eerste verschijnselen van gebreken ziet.

Hoe zie je dat dit vlak onder water oppervlak is?

Kan een inschatting maken obv de bodem die je ziet en hoeveelheid aanwezig licht op de plek van het gefotografeerde tov de achtergrond. Dat vergeleken met wat redelijk gebruikelijk is bij standaardbakken qua hoogte, denk ik dat er niet veel ruimte meer zit tussen de punt van dat blad en het wateroppervlak.

Hmmm, ik denk eigenlijk dat het wat aangetaste blad wat hangt. Dit ook kijkend naar de overige bladeren van de Echinodorus in de achtergrond te zien die rechterop staan. Maar goed, het zal hoe dan ook niet de oorzaak zijn van het probleem vermoed ik zo.

Kan een inschatting maken obv de bodem die je ziet en hoeveelheid aanwezig licht op de plek van het gefotografeerde tov de achtergrond. Dat vergeleken met wat redelijk gebruikelijk is bij standaardbakken qua hoogte, denk ik dat er niet veel ruimte meer zit tussen de punt van dat blad en het wateroppervlak.
Enorme Sherlock 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan