Wat is er nieuw

Purigem bewaren

• Onderwerp starter Onderwerp starter hugop
  • Startdatum Startdatum
H

hugop

Guest
Beste hoe kan ik purigen na het regenereren het beste bewaren.?

Na het drogen, leg ik het gewoon in de kast bij de ander spullen voor het aquarium.

Ik leg het ook in mn kastje met aquariumspullen zodat ik het later niet weer kan vinden 😀 😉.

Bij mij ligt het ergens tussen alle andere aquarium spullen als opslag 😀

Er word door Seachem zelf aangeraden om het nooit droog te bewaren omdat het zo de structuur kan beschadigen.

backplay zei:
Er word door Seachem zelf aangeraden om het nooit droog te bewaren omdat het zo de structuur kan beschadigen.

Nou vanavond schieten we allemaal dus de aquariumkastjes in om het eruit te halen 😀 😉.
Ik heb de bijsluiter nooit goed gelezen en wist dit dus ook niet.

backplay zei:
Wat zou dan wel moeten?
En hoe zit het dan met de manier waarop Seachem het zelf aanlevert?

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Wat zou dan wel moeten?
En hoe zit het dan met de manier waarop Seachem het zelf aanlevert?

~ Ivo

Seachem zei:
You dont want your Purigen to dry out, so keep it moist (either fully submerged in a bucket of water or moist in a ziplock bag). If it dries out it can tend crack the beads.

Tja dat had ik nog nooit gelezen dus en las wel dat de meeste leden het zo wegleggen dus dat doe je dan ook.
Doen we dus niet weer met deze wetenschap.

Ik leg mijn reserver in een bakje kraanwater met deksel.
Probleem opgelost.

Ik heb toevallig dit weekend een zakje geregenereerd en zal dat nu in het water doen aangezien het mijn reserve zakje Purigen betreft.
Tja ik ben soms gemakzuchtig en heb de bijsluiter dus nooit gelezen zoals ik al zei 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan