F
FCG
Guest
Purigen blijft behoorlijk bruin na het regenereren
Is dit normaal?
Is dit normaal?
Hoe heb jij het precies geregenereerd alwin?
Beetje dudeluk zo?
De dikte komt door bindmiddel! Wat dus slecht KAN zijn voor purigen.
Dik of dun maakt voor de sterkte niets uit! NIETS UIT!!
In Amerika hebben ze chloorbleek die 2x (twee keer) sterker is dan hier.
Dus met dit nederlandsche spul, PUUR gebruiken!!
En doe het gerust na 1 uur verversen. Dus nieuwe bleek erin.
Dan wordt de purigen weer licht ( niet als nieuw, maar wel bijna) van kleur.
Beetje dudeluk zo?
Dik of dun maakt voor de sterkte niets uit! NIETS UIT!!
In Amerika hebben ze chloorbleek die 2x (twee keer) sterker is dan hier.
Dus met dit nederlandsche spul, PUUR gebruiken!!
En doe het gerust na 1 uur verversen. Dus nieuwe bleek erin.
Dan wordt de purigen weer licht ( niet als nieuw, maar wel bijna) van kleur.
Beetje dudeluk zo?
Helemaal wit krijg je het niet, maar de werking is wel weer terug.Ik krijg de purigen niet wit. Het bleek welke ik heb bevat 8% chloor. Is dit de goede?
Mij hebben ze wijsgemaakt dat purigen en andere harsen niet droog mogen worden of dat ze dan kapot zijn.Heb het in dikke bleek (goedkoopste spul van de appie) met water gelegd, volgens mij verhouding 1:1. Hoe lang weet ik niet meer precies. Volgens mij een dag. Daarna goed uitgespoeld, een aantal dagen in water gelegd wat ik iedere dag wisselde. daarna was het wit. Tot slot geruime tijd laten drogen op de vensterbank in de zon.
Mij hebben ze wijsgemaakt dat purigen en andere harsen niet droog mogen worden of dat ze dan kapot zijn.
Ik bewaarde ze in een zip lock zakje in de koelkast. Nooit problemen met schimmel gehad maar ik spoelde ze wel eens per week door onder de kraan.Zover ik weet mag je het ook niet droog bewaren na het regenereren.
Volgensmij was het Bigsmoke welke met 2 zakjes regenereerde en elk zakje is toen ruim 5 jaar mee gegaan, dus 5 jaar gebruik, niet de tijd die daar tussen zat.Die van mij blijven ondertussen echt bruin na regenereren, maar de zakjes zijn ook al ruim 3 jaar oud. Wat is eigenlijk de levensduur van die korrels?
Ik bewaarde ze in een zip lock zakje in de koelkast. Nooit problemen met schimmel gehad maar ik spoelde ze wel eens per week door onder de kraan.
Dat is normaal. Het wordt echt niet wit meer. De kleur die ik op de foto zie was bij mij na regeneratie net zo.
Ja, het is bekend dat het gebruik van VFM over Purigen niet goed is. Google er maar eens op.Was hier ook niet gelukt om die te regenereren. Bolletjes waren behoorlijk bruin nog. Bleek bevat 8% chloor. Na 24 uur weinig verschil.
Ik gebruik af en toe easylife filtermedium in mijn aqua als waterverbeteraar. Kan dat zijn dat die de purigen omzeep gekregen heeft?
Vochtig bewaren, inderdaad.Zover ik weet mag je het ook niet droog bewaren na het regenereren.
VFM maakt Purigen onbruikbaar, van Carbo en/of Profito weet ik het niet. Maar het lijkt me dat die laatste twee gewoon te gebruiken zijn.Als ik dit allemaal lees en blijkt dat purigen bijna alles uit easy carbo, profito en VFM haalt, of heb ik het verkeerd begrepen, heeft het dan nog zin deze producten toe te voegen.
Vermoed dat mijn purigen donker word in het aquarium waar ik o.a. profito toevoeg. Heb een kleiner aquarium waar geen profito in gaat en waar deze niet zo vlug kleurt.
Zal wel moeten afwachten of ik geen invasie van algen krijg. Heb wel wat planten staan en gebruik CO2.
VFM maakt Purigen onbruikbaar
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.