Purigen combineren


T

ToonGielen

Guest
Hallo allemaal, ik vond dit:

"LETOP ! Sommige slijmhuid producten kunnen Purigen™ permanent vervuilen en kan regeneratie moeilijk maken. Niet opnieuw gebruiken wanneer u een chloor geur kunt waarnemen. In geval van twijfel, week de parels in een klein beetje water en test het water op eventuele chloor residu met een chloor testset."

Over welke producten gaat het dan? En welke zijn wel veilig?
 
Zou wel handig zijn dat de fabrikant van Purigen er even zelf bijzet om welke producten dat het hier gaat.
 
Is denk wat lastig zonder de fabrikant van dat product op hun dak te krijgen.
 
En dat niet alleen. Dan zou Seachem dus alles moeten testen wat voor hun niet te doen is.
 
Je kunt ervan uitgaan, dat hier chelatoren worden bedoeld die in veel waterbereiders zitten. ( commentaar van Seachem jaren terug).
Ik zelf gebruik ook een waterbereider en wel Aquatan van Sera, deze heeft geen invloed op Purigen of op de toegevoegde plantenmest ( Duplaplant)
Dat heb ik zelf via eigen ervaring over de laatste jaren vast kunnen stellen.
 
Hallo allemaal, ik vond dit:

"LETOP ! Sommige slijmhuid producten kunnen Purigen™ permanent vervuilen en kan regeneratie moeilijk maken. Niet opnieuw gebruiken wanneer u een chloor geur kunt waarnemen. In geval van twijfel, week de parels in een klein beetje water en test het water op eventuele chloor residu met een chloor testset."

Over welke producten gaat het dan? En welke zijn wel veilig?

Zou wel handig zijn dat de fabrikant van Purigen er even zelf bijzet om welke producten dat het hier gaat.

Op de site van seachem vind je onder andere dit terug:

Q: On some of the Purigen documentation I have read it says that some slime coat products can contaminate Purigen and render it toxic. Can you identify these products ?

A: Only certain slime coat products will cause Purigen to become toxic; the products that do this are amine based. Prime and Safe are not amine based and so will not cause this problem. If you're curious, what happens is that the amine compounds can strongly bind to the resin, then when they (the amines) come into contact with any chlorine they will form chloramines which are highly toxic. We offer a stress coat product, StressGuard, which is not amine based and so can be used in conjunction with Purigen.

Lijkt me duidelijk toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de site van seachem vind je onder andere dit terug:

Q: On some of the Purigen documentation I have read it says that some slime coat products can contaminate Purigen and render it toxic. Can you identify these products ?

A: Only certain slime coat products will cause Purigen to become toxic; the products that do this are amine based. Prime and Safe are not amine based and so will not cause this problem. If you're curious, what happens is that the amine compounds can strongly bind to the resin, then when they (the amines) come into contact with any chlorine they will form chloramines which are highly toxic. We offer a stress coat product, StressGuard, which is not amine based and so can be used in conjunction with Purigen.

Lijkt me duidelijk toch?

Zit er in Voogle + van easylife amine? of in filtermedia van easylife? of in easy carbo? vind ik nergens terug.
 
De combinatie van Easy Life Filtermedia en Purigen zouden ook problemen kunnen geven bij de regeneratie. Een bewijs daarvoor heb ik echter nooit gezien.
 
De combinatie van Easy Life Filtermedia en Purigen zouden ook problemen kunnen geven bij de regeneratie. Een bewijs daarvoor heb ik echter nooit gezien.
Denk niet dat dat het geval is. Soms gebruik ik namelijk Easy Life Filtermedium na het spoelen van Purigen om zo het laatste restje chloor te verwijderen. Hierbij ben ik nog nooit tegen problemen aangelopen.
 

Terug
Bovenaan