purigen in aquaflow 200

Mattijs

Well-known member
Lid geworden
1 november 2015
Berichten
165
Locatie
Den haag
Goeie avond allemaal,
Ik heb de meeste topics over purigen gelezen en nu wil ik het graag in mijn aquaroum toepassen. Het zakje waar de 100 ml in komt is alleen een beetje groot voor mijn aquaflow 200, zijn hier andere mogelijkheden voor, wil liever niet al m'n filtermateriaal eruit halen :)

Alvast bedankt
 
Koop nog een aqu 200.
Doe je het daarin.
Heb je gelijk een reserve filter.
 
Haha ja dat is ook een optie, geen manier om het in een kleinere verpakking te stoppen zeker?
 
Mattijs zei:
Haha ja dat is ook een optie, geen manier om het in een kleinere verpakking te stoppen zeker?

Als je de topics over purigen hebt gelezen, dan weet je dat andere zakjes, netjes, kousen voor een helehoop ellende kunnen zorgen.
De hars bolletjes vliegen door uw aquarium heen.
Dus het 100ml zakje niet verknippen.

Beter erxtra pompje plaatsen met daar alleen de purigen in. Eventueel stukje schuim om op te vullen.
 
Ja dat had ik gelezen inderdaad, ik hoopte dat iemand hier iets op had gevonden. Beetje jammer dat er alleen van die relatief grote verpakkingen zijn.zal wel eens kijken voor aquaflow 100 dan, daar moet het wel inpassen denk ik, bedankt
 
Je kunt wel aparte zakjes kopen om losse purigen in te doen.
 
jessicapilon zei:
Je kunt wel aparte zakjes kopen om losse purigen in te doen.

En die kosten net zoveel als een aquaflow 100, dus dan zou ik eerder voor de extra filter gaan ;)
 
Bij Veldhuis Enschede koop je zakjes voor zo'n � 2,-. Zijn geschikt voor Purigen, ik gebruik ze zelf ook.



Groet,
Ben.
 
Okay top, heb je toevallig een naam van die zakjes? En zijn de goed af te sluiten dan? Is wel makkelijker dan 2 filters in de bak. Zijn ze ook klein genoeg voor mijn filter?
 
Je kan ze zo kleinmaken als je wilt, er zit een vetertje bij om ze dicht te knopen. Er staat geen naam of merk op. Mail naar Veldhuis en ze kunnen je zeker verder helpen!


Groet,
Ben.
 
Ja dat dacht ik al, i heb nog wel fluval filter zakjes liggen maar ik ben bang dat het daar toch doorheen gaat. Toch maar een aquaflow 100 gekocht daar past het precies in
 
Ja, nog geen 24 uur erin het nu al heel veel verschil!
 
Ja werkt echt goed, boven verwachting!
 
Terug
Bovenaan