Wat is er nieuw

Purigen nu al helemaal verkleurd

• Onderwerp starter Onderwerp starter sharonav
  • Startdatum Startdatum
S

sharonav

Guest
12 december een zakje purigen in het filter gedaan, omdat de 350 liter met al het hout toch nog wel wat verkleurde, vlak voor de wekelijkse waterwissel leek de bak elke keer wat gelig.

Na de purigen bleef de bak mooi helder, net even het filter geopend en tot mijn verbazing is het hele zakje al donker.

1 zo'n zakje zou voldoende moeten zijn voor 400 liter water, is het nu dan al verzadigd?? Na amper 3 weken.

De bak draait op een eheim pro 4 600 en een jbl 902, het zakje purigen zit in de jbl in het laatste bakje voordat het water weer in het aquarium gaat.
20191230_170757.jpg

Ja dat is al flink verzadigd en dat komt vast door de afgifte van het hout.

Zolang je water helder blijft niets aan doen, als het begint te verkleuren dan even de Purigen regenereren of er een ander zakje in doen.

Denk dat ik een extra zakje koop, als het zo vaak vervangen moet worden.

Denk dat ik een extra zakje koop, als het zo vaak vervangen moet worden.
Ik zou nog even afwachten, de werking is mogelijk nog gewoon actief en zie jij alleen de buitenkant van het zakje, dat het wat opneemt is normaal.
Een 2e zakje is overigens een prima idee om deze te gebruiken terwijl de andere regenereert :thumbs:

12 december een zakje purigen in het filter gedaan, omdat de 350 liter met al het hout toch nog wel wat verkleurde, vlak voor de wekelijkse waterwissel leek de bak elke keer wat gelig.

Na de purigen bleef de bak mooi helder, net even het filter geopend en tot mijn verbazing is het hele zakje al donker.

1 zo'n zakje zou voldoende moeten zijn voor 400 liter water, is het nu dan al verzadigd?? Na amper 3 weken.

De bak draait op een eheim pro 4 600 en een jbl 902, het zakje purigen zit in de jbl in het laatste bakje voordat het water weer in het aquarium gaat. Bekijk bijlage 286183

Het is helemaal niet gezegd dat het product verzadigd is. Purigen begint vanaf dag één al te verkleuren. De kleur verteld niets over de mate van verzadiging dus! Wacht dus gewoon af totdat je merkt dat je water niet meer helder is. Vanaf dan kan je het product regenereren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan