Wat is er nieuw

purigen wil niet schoon

hanmar

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2011
Zoals in de titel wil mijn zakje purigen niet meer helder worden,blijft bruin.
ligt nu al drie etmalen in de dunne bleek 3* ververst.
Waaraan zal dit liggen?,heeft 5 maanden in mijn filter gezeten,nooit eerder gebruikt.
iemand een idee/advies?

bvd Hans.

Purigen wordt nooit meer zo wit als toen je het kocht. Plaats eens een foto.

Mijn zoon heeft het tablet mee naar werk,kan niet fotograferen.
maar geloof me het is nog net zo bruin als toen het uit het filter werd gehaald.

grt Hans.

Zoals Lex al aangeeft zal het zeker verkleuren en hier is het lichtbruinig. Dus in pure dunne bleek leggen heeft geen effect? Wordt de bleek ook niet behoorlijk vies dan?
Dan is een foto ook wel handig om het te kunnen beoordelen.

Zoals Lex al aangeeft zal het zeker verkleuren en hier is het lichtbruinig. Dus in pure dunne bleek leggen heeft geen effect? Wordt de bleek ook niet behoorlijk vies dan?
Dan is een foto ook wel handig om het te kunnen beoordelen.

Veel mensen volgen de gebruiksaanwijzing van seachem. Door 1:1 bleek te gebruiken.
Echter hier is de bleek al half zo sterk als in de VS. Dus hier vooral PUUR gebruiken!

VS: 8.25% hypochloriet. NL: 4% hypochloriet.

was ik al mee bekend heb ik dus ook meteen al gebruikt,ben nu met de 4e verversing bezig,dit lijkt effect te hebben.

grt hans.

Veel mensen volgen de gebruiksaanwijzing van seachem. Door 1:1 bleek te gebruiken.
Echter hier is de bleek al half zo sterk als in de VS. Dus hier vooral PUUR gebruiken!

VS: 8.25% hypochloriet. NL: 4% hypochloriet.

Dus je bedoeld dat we de dikke puur moeten gebruiken? Ik verdunde dat steeds en gebruik de dunne wel onverdund.

Dus je bedoeld dat we de dikke puur moeten gebruiken? Ik verdunde dat steeds en gebruik de dunne wel onverdund.

Nee geen DIKKE bleek gebruiken!!!! DUNNE bleek maar dan puur!!!

DUN of DIK zegt niets over de sterkte!! De dikke zit een bindmiddel in zodat deze aan de plee blijft plakken!

Ze hebben allebei 4% hypochloriet.

Ok, de dunne gebruikte ik al onverdund dus. Vanwege het bindmiddel dus niet de dikke gebruiken begrijp ik. Nou ja ik heb hier geen rare dingen geizen nadat ik dat weleens heb gebruikt maar voortaan hou ik het dus bij dunnen bleek en dan onverdund.
Ik dacht dat er verschil in sterkte was dus:stom::stom:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan