Aquarium 160x60x60
Eheim 2080 2 afzuiging 1x toevoer
Druk pvc 25mm
overloop 110x300
Discus aquarium
achterwand https://www.aquaforum.nl/threads/aanpassen-achterwand.153846/#post-1791007
We zijn bezig met een aquaium te voorzien van pvc drukleiding
Er bevind zich ook een overloop waarin we 1x afzuiging willen plaatsen welke op slang1 eheim 2080 willen aansluiten.
In het aquarium zelf zouden we 2x afzuiging willen maken, welke aangesloten wordt op de 2de slang van de eheim 2080. We hebben dus in totoaal 3x afzuiging.
De beide afzuigingen in het aquarium worden met elkaar verbonden.
Nu heb ik enkele vragen:
Is de afstand tussen de afzuigingen in het aquarium voldoende of moet deze aangespast worden, dichter/verder.
Is de afzuiging in de overloop niet te groot of moet ik deze vervangen door een pvc pijp met het roosterkapje wat er nu op zit!
Kan ik op de afzuiging problemen verwachten.
De toevoer komt uit de overloop en willen we op de volgende manier maken foto1. In de T stukken hebben we bochten van 45gr gebruikt geplaatst waarin een verloop is in gestopt met een gat van 10mm foto 2 en 3,
De richting van de uitblaas is naar links.
foto 1
foto 2
foto 3
Vraag
Ontstaat er voldoende stroming of moet ik deze nog ergens aanpassen.
Eheim 2080 2 afzuiging 1x toevoer
Druk pvc 25mm
overloop 110x300
Discus aquarium
achterwand https://www.aquaforum.nl/threads/aanpassen-achterwand.153846/#post-1791007
We zijn bezig met een aquaium te voorzien van pvc drukleiding
Er bevind zich ook een overloop waarin we 1x afzuiging willen plaatsen welke op slang1 eheim 2080 willen aansluiten.
In het aquarium zelf zouden we 2x afzuiging willen maken, welke aangesloten wordt op de 2de slang van de eheim 2080. We hebben dus in totoaal 3x afzuiging.
De beide afzuigingen in het aquarium worden met elkaar verbonden.
Nu heb ik enkele vragen:
Is de afstand tussen de afzuigingen in het aquarium voldoende of moet deze aangespast worden, dichter/verder.
Is de afzuiging in de overloop niet te groot of moet ik deze vervangen door een pvc pijp met het roosterkapje wat er nu op zit!
Kan ik op de afzuiging problemen verwachten.
De toevoer komt uit de overloop en willen we op de volgende manier maken foto1. In de T stukken hebben we bochten van 45gr gebruikt geplaatst waarin een verloop is in gestopt met een gat van 10mm foto 2 en 3,
De richting van de uitblaas is naar links.
foto 1
Vraag
Ontstaat er voldoende stroming of moet ik deze nog ergens aanpassen.