Wat is er nieuw

Pvc buizen voor L nummers

NickM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2014
Goedemiddag,

Ben op het moment bezig met het inrichten van een nieuw aquarium. Daar zitten op het moment 2 L129 in. In mijn huidige aquarium graaft er in zich regelmatig in on het hout en de andere verstopt zich onder (aan) het hout. Nu zit ik te denken om pvc buizen in te graven in het nieuwe aquarium voor hun. Wil er misschien nog 2 a 4 andere l nummers er bij te doen in een later stadium. Er zwemt komt ook een groep van 15 Corydoras Sterbai in.

Is het een goed idee om er buizen bij te doen of is een aantal stukken hout ook voldoende?

Gr. Nick

Net wat je wil,ik heb hier meerdere buizen waar gebruik van wordt gemaakt door de vissen maar sommige L-nummers kiezen toch om zelf wat te fabrieken onder en tussen het hout bv.

Ik weet niet of kweken je doel is met je l-nummers maar vaak geven ze de voorkeur aan keramieke legholen. PVC is te glad om de eieren op af te zetten heb ik gelezen. Je kan het natuurlijk wel wat opruwen met schuurpapier.

Wil ze het zo comfortabel mogelijk maken. Heb nu wel een mannetje en vrouwtje erin. Een bewezen koppel is het nog niet, maar ze zitten wel continu bij elkaar. Waar moet ik aan denken met keramieke legholen? Gewoon potjes?

Vaak zijn het keramkieke buisjes, ik heb er alleen ven geen foto van maar als je zoekt op google zie je ze wel. Je hebt ze in verschillende maten en vormen etc.

NickM zei:
Wil ze het zo comfortabel mogelijk maken. Heb nu wel een mannetje en vrouwtje erin. Een bewezen koppel is het nog niet, maar ze zitten wel continu bij elkaar. Waar moet ik aan denken met keramieke legholen? Gewoon potjes?

Het zijn buisjes van keramiek. Zo zien ze eruit:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=UlX6zMwKjhQ[/video]

Ik had een prachtig keramiek holletje, maar de halve kokosnoot was absoluut favoriet bij mijn ancistrussen. Het was ooit een mooie dikke kokosnoot, nu inmiddels slechts nog zo dik als een stukje karton... 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan