Wat is er nieuw

PVC voor externe filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sdr
  • Startdatum Startdatum
S

Sdr

Guest
Als externe pomp heb ik de JBL E701 voor een 200L aquarium, in deze aquarium wil ik Malawi gaan houden. Voor deze aquarium wil ik dus een weggewerkte PVC systeem aanleggen, welke dikte van buizen word geadviseerd? Misschien nog iemand die een goed(koop) adresje kent?

Ik zou dezelfde dikte aanhouden als de slangmaat (16/22mm). Overigens ben ik bang dat de JBL E701 niet toereikend is om een 200Liter aquarium goed te filteren met Malawi cichliden. Volgens mij zijn deze vissen aardig vervuilend. Eenmaal gevult met filtermateriaal en wanneer het filter wat viezig is zal het filter nooit meer 700 Liter per uur filteren, ik denk dat het eerder richting de 500 liter per uur gaat.

#Ludger: ik was idd ook stilletjes opzoek naar nog zn zelfde pomp op marktplaats, samen moeten ze al een eind komen, helaas is deze tot heden niet te vinden🙁 Ook wil ik een stroming in het boven/midden van de bak cre�ren, iemand ervaring mee?

R staan toch genoeg filters op,hoor,zou ik zeggen.
dan gelijk naar 1000 l/u gaan.

Correctie ik heb de JBL E900... de tot 300L bak. Mocht ik een tweede filter bij plaatsen wil ik wel de zelfde soort hebben. Maar toch even een vraagje over mijn filter.

De invoer doet het prima, alleen de uitvoer zitten veel bulletjes bij, dan weer 10 seconde niet, en dan komt er weer flink wat lucht uit... nu heb je een ontluchtingsknop op de deksel zitten, daar heb ik ook al een kwartier op staan rammen, en nog blijven er bubbeltjes bij de uitvoer, daardoor maakt de pomp op dat moment meer geluid dan normaal... Iemand enig idee?

Volgens mij is https://www.vijverstunt.nl/ een van de goedkoopste. Hebben in het hele land volgens mij ook afhaalpunten om je bestelling zelf af te halen.

Sdr zei:
Correctie ik heb de JBL E900... de tot 300L bak. Mocht ik een tweede filter bij plaatsen wil ik wel de zelfde soort hebben. Maar toch even een vraagje over mijn filter.

De invoer doet het prima, alleen de uitvoer zitten veel bulletjes bij, dan weer 10 seconde niet, en dan komt er weer flink wat lucht uit... nu heb je een ontluchtingsknop op de deksel zitten, daar heb ik ook al een kwartier op staan rammen, en nog blijven er bubbeltjes bij de uitvoer, daardoor maakt de pomp op dat moment meer geluid dan normaal... Iemand enig idee?

Of de vulling te strak,of zuigt valse lucht

Als ik de pomp 45 grade kantel houd het op, zet ik de afvoer half open stopt het ook, is de afvoer net zo open of net wat gesloten doet hij het weer... Beetje frustrerend...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan