Wat is er nieuw

pvc voor pomp en aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mark.K
  • Startdatum Startdatum
M

Mark.K

Guest
Hey allemaal,

Voor de pomp wil ik PVC leidingen gaan gebruiken aan de achterkant van de bak (buiten) en binnen in de bak. Alleen vraag ik me af welke nu geschikt is.
Het gaat om het volgende aquarium:
Aquarium: Juwel Panorama 200 (121x41x55)
Pomp: Eheim classic 2217

Aan de hand van DIT artikel, Zou ik verwachten dat ik PVC nodig heb met PN10 kenmerk erop.
Echter als je in diverse bouwmarkten kijkt (Gamma, Karwei, Formido, Praxis). Dan vind ik alleen maar PVC zonder die "PN" tekst erop.
De kenmerken van de PVC uit de bouwmarkten zijn: PVC-U M-739 Martens ECOMAR. Tevens staat erop de pijp gedrukt "Hergebruik garantie".

Is deze PVC pijp uit de bouwmarkt geschikt voor het aquarium? Zo nee, waar kan ik de juiste PVC pijp dan wel vinden?

En moet ik 32mm aanhouden? Of kan het toch kleiner? Dit gezien practische reden en de datum van het artikel. 😛

En kan ik deze lijm gebruiken?
Foto800-3DHGTSWO.jpg

Alvast bedankt!

Gr. Mark

Volgens mij maakt het niet zoveel uit welk type pvc je gebruikt. Zou je alleen wel aanraden dit niet te halen bij een bouwmarkt, maar om dit te bestellen bij https://www.vijverstunt.nl/ Het is daar namelijk veel goedkoper.
Overigens zou ik gaan voor 20mm pvc pijp, dat is net een beetje dunner, dus makkelijker weg te werken.

Ik gebruik meestal de gewone druk pvc (blauwe pijpen)
Ik gebruik dit omdat hier ontzettend veel verbindingen mee mogelijk zijn .
Je moet een goed adresje weten en dan is het nog goedkoper dan de pijpen uit de bouwmarkt (veelal recycle materiaal)
Zaag die maar eens door .
Overigens gebruik ik die ook wel eens hoor .
Kan overigens nog een stuk goedkoper dan de vijverstunt site .
Ik heb een hele goede zaak (meer een PVC magazijn van paart duizend meter) hier vlak bij mij .
Ik gebruik de druk PVC vanaf 12mm (10 is er ook) t/m 315 .
Lijmen doe ik met Tangit zowel dunne als dikke lijm (12 t/25 dun , daarna de dikke)

erwin2 zei:
Kan overigens nog een stuk goedkoper dan de vijverstunt site .
Ik heb een hele goede zaak (meer een PVC magazijn van paart duizend meter) hier vlak bij mij .

Ben heel benieuwd naar dat adresje, zou je dit met ons kunnen delen?

Hmm, die verkoopt niet online, en 't is voor mij een beetje te ver weg. Voor mijzelf komt pvc/vijver stunt.nl beter uit, aangezien die ook een afhaalcenter hebben bij ons in het dorp.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan