Wat is er nieuw

pvc

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
Ik wil toch nog eens proberen om mijn leidingen te vervangen door pvc. Nu wil ik daar een atomizer tussen maken. Is dit verstandig.
Ik heb een tetra 1200 filter met dikke slangen dus. het pvc zou dan 20 of 25 worden. En wil er ook gelijk een afvoermogelijkheid in maken.

Grag zou ik tips en/of voorbeelden zien wat mogelijk is.
 
Je kunt in mijn Fusion foto topic kijken. Daar heb ik ook een hoop uitgelegd over mijn pvc systeem.

Ik heb de hoofdleidingen van 25mm pvc gemaakt. Zodat de haakse bochten worden gecompenseerd.

Ik heb er ook een aftapkraan tussen gezet. Zodat ik zonder aanzuigen water uit het aquarium kan laten lopen.

Ik heb ook een atomizer er tussen. Echter heb ik deze uiteindelijk VOOR de filter gezet. Zodat alle CO2 oplost in het filter.
Heb dus geen mist of bellen in het aquarium.
 
Ja heb die topic weleens bekeken. Kan dat wel dan, voor de filter. Ik daht dat dat niet mogelijk was.

Heb je dan tussen het pvc en de atomizer aan allebei de kanten een stukje slang met slangpilaar.
 
Ik heb de hoofdleidingen van 25mm pvc gemaakt. Zodat de haakse bochten worden gecompenseerd.

bij een juwel passen geen 25mm hulpstukken door de openingen die er aan de achterkant zitten.
 
Ja heb die topic weleens bekeken. Kan dat wel dan, voor de filter. Ik daht dat dat niet mogelijk was.

Heb je dan tussen het pvc en de atomizer aan allebei de kanten een stukje slang met slangpilaar.

Ja er zit 1 meter slang tussen het pvc en de pomp.

Dit moet je altijd doen. Werkt als geluid demper. En je kunt je filter uit de kast pakken.

bij een juwel passen geen 25mm hulpstukken door de openingen die er aan de achterkant zitten.

Ja, dat is dan weer lastig. Dan moet je met 20mm pvc gaan werken. Maar daarmee behaal je weinig winst tov slangen.
Zeker als er ook nog bochten in komen.
 
Is het niet zo dat buizen schoner blijven dan slangen?
 
Is het niet zo dat buizen schoner blijven dan slangen?

Dat je het niet kunt zien, betekent niet dat het er niet is.

Mijn ervaring. In pvc heb je net zoveel afxetting als in een slang.

Vaak zeggen ze dat het door licht komt. Maar in mijn pomphuis komt ook geen licht. En dat wordt echt vies hoor!
 
dus dan zou het niet echt een meerwaarde zijn. alleen als je een 25 mm bis kunt gebruiken. ik kan tot achter de opening 25 mm kwijt en dan zou ik terug moeten naar 20 mm wat binnen komt in de aquarium.
 
dus dan zou het niet echt een meerwaarde zijn. alleen als je een 25 mm bis kunt gebruiken. ik kan tot achter de opening 25 mm kwijt en dan zou ik terug moeten naar 20 mm wat binnen komt in de aquarium.

Dan heb je de meeste bochten en kranen gehad. Dus dat zou nog een optie kunnen zijn.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan