Wat is er nieuw

pygmaeus schoolt met simulans?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KidNatsu
  • Startdatum Startdatum
K

KidNatsu

Guest
Sinds vandaag zitten er 5 corydoras pygmaeus in mijn 60cm. Daar zaten ook al 12 paracheirodon simulans. Toen ik ze er eerst in had gedaan zaten ze een beetje stil, maar toen ik een half uurtje later keek waren ze aan het scholen met de simulans. En dan bedoel ik echt scholen, ze zwommen de hele tijd rond met de simulans in een groep rond in de midden delen van het aquarium. En dat deden ze niet even maar dat doen ze nu al constant. Beetje domme cory's? Denken ze echt dat ze tetra's zijn? xD. Opzich vind ik het wel grappig, maar ik had ze eigenlijk gekocht als bodemvisjes, maar nu is alleen het schooltje in het midden vergroot 🙂 . Iemand een idee waarom en of ze dit zullen blijven doen? Er volgt later nog een video hiervan.

Edit: Hier is de video:
https://youtu.be/xMSbNeKvERg
 
De Corydoras pygmaeus is een van de weinige corydoras die zich vaak in het midden vertoeven
Volgensmij.

Maar wel gek dat ze scholen met de simulans 🙂


Mvg
Rennie
 
Dat dacht ik ook ja, maar bij de winkel zeiden ze dat het toch echt een bodemvisje was. Nou maar eens kijken of ze dit blijven doen, maar ze zijn het afgelopen uur al de hele tijd hiermee bezig.

Edit: de video staat er nu ook op 🙂

Edit: ik denk dat ze moe zijn, 3 zijn op de grond gaan zitten. De andere 2 zwemmen nog steeds vrolijk mee.

Edit: en ze doen allemaal weer mee. Beetje uitgerust denk ik 😛
 
5 corydoras is wel wat aan de weinige kant ik zou er 8 van maken als ik jou was. veel plezier met je visjes!

mvg
rennie
 
Ja ik weet dat het er wel wat weinig zijn, misschien dat ik van de week nog even langs fiets ofzo. Het probleem is dat het echt drie kwartier fietsen is, en hij is morgen dicht. Vandaag heb ik helaas geen tijd meer.

Edit: de reden dat ik er 5 heb genomen is omdat er nog andere visjes bij moeten, en ik wil het niet te vol maken. Ik heb zelf geen idee of die drie wat uit zouden maken.

Ik ben bang dat het anders te vol wordt, en ik dacht dat het wel een mooi clubje was zo. Ik heb ook ergens gelezen dat cory's met minstens 5 moesten.
 
Pygmaeus als bodemvisjes kopen?
Er is je toch zeker verteld dat het vrij veel vrijzwemmende visjes zijn?
 
Als ze iets meer op hun gemak zijn zullen ze iets minder de bescherming zoeken bij de simulans. Ook met een paar extra zullen ze die bescherming iets meer bij elkaar vinden.

Echte bodemvisjes worden het niet. Ze houden van plekjes om uit te rusten, maar kiezen dan liever een stuk hout, steen of blad om iets hogerop te �chillen�.
 
Ik heb zelf genoeg planten, hout en een steen. Daar heb ik ze zelf wel op zien zitten. Ik moet zeggen dat ik ze in het begin wel veel op de grond heb zien zitten, en in de winkel ook. Ik hoop gewoon dat ze wat meer op de bodem gaan zitten, maar opzich lijken ze het naar hun zin te hebben.

Edit: @Ivo mij is verteld dat het bodemvisjes waren bij de winkel.
 
KidNatsu zei:
Edit: @Ivo mij is verteld dat het bodemvisjes waren bij de winkel.
Ik dacht dat je ondertussen zo ver was je vragen op het forum voor te leggen in plaats van alleen in de winkel. Jammer dit zo.

~ Ivo
 
KidNatsu zei:
Ik heb zelf genoeg planten, hout en een steen. Daar heb ik ze zelf wel op zien zitten. Ik moet zeggen dat ik ze in het begin wel veel op de grond heb zien zitten, en in de winkel ook. Ik hoop gewoon dat ze wat meer op de bodem gaan zitten, maar op zich lijken ze het naar hun zin te hebben.

Als ze ontspannen zijn gaan ze juist minder naar de bodem. En in de winkel was er waarschijnlijk te weinig beplanting, dan doen ze het ook.

Maar niet getreurd hoor, het zijn hartstikke leuke visjes! En het klinkt alsof het goed gaat met ze. (het gebeurt ook wel eens dat ze zo schuw zijn dat je ze bijna niet ziet)
 
Nou ze zijn constant door het aquarium aan het zwemmen. Als het niet net de simulans is dan wel alleen. Schuw zijn ze echt niet. En inderdaad ik vindt het wel erg leuke grappige visjes, en ik heb niet het idee dat ze gestresst zijn of te weinig ruimte hebben.
 
Zwemmen je simulans ook hele dagen het bakje heen en weer?
 
Nou nee niet de hele dag. Het ene moment zwemmen ze de hele tijd heen en weer en het andere moment hangen ze maar een beetje stil of zwemmen een beetje rustig rond op een plekje. Vandaag zijn ze sowieso erg rustig en meestal wel eigenlijk. Alleen toen ik gisteren de nieuwe vissen erin had gedaan werden ze wat drukker. Ik was juist wel blij dat ze wat actiever waren geworden. Maar ze blijven het leuk vinden om gewoon heen en weer te zwemmen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan