Wat is er nieuw

Quarantaine bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy101
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy101

Guest
hallo

Ik heb wat zitten rondneuzen op dit forum over alles wat quarantaine bakken betreft maar de meningne zijn echt verdeeld en ik heb er nog wat vragen bij.

Als jullie een quarantaine bak hebben, blijft deze altijd draaien? Of gebruiken jullie die enkel als het nodig is? Bij dit laatste vraag, als er een visje ziek valt, hoe snel is zo een bakje ingedraaid?

Wat is er allemaal nodig voor een quarantaine bak? Een reserve filter heb ik hier nog liggen. Het is de mini biobox 2. Ik denk dat ik dan juist nog een verwarming moet aanschaffen. En een bak natuurlijk, maar ik heb gehoord dat dit ook in een gewoon curver bak kan?

Ik hoor het dus graag van jullie, jullie meningne zullen mij overtuigen of niet 😉

Ik heb een 60cm die ik ervoor gebruik en in geval van ziekte gebruik ik die maar die is niet ingedraaid. Aangezien een kuur vaak kort duurt zal het niet zo snel vervuilen of ik hang er eventueel een binnenfiltertje in dat extra draait als reserve in een van de andere bakjes.
Hiervoor kun je ook inderdaad een Curverbak gebruiken.

Ik laat de quarantaine bak van zo'n 20 liter (maar ik heb dan ook enkel kleine visjes) altijd draaien, zodat alles klaar is indien het nodig is. Er zit een verwarmings element en borrelsteentje in. Verder geen filter daar de biologische lading heel laag is. Verder zitten er altijd wel wat slakjes in om het schoon te houden.
Quarantaine van nieuwe visjes doe ik overigens voor c.3 weken (en soms zet ik er een paar kardinaaltjes bij als test daar deze ook snel ziek worden), en voor zieke dieren gewoon zo lang het nodig is met regelmatig water verversen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan