Quarantaine bakje verversen


Kjell..

Well-known member
Lid geworden
15 maart 2017
Berichten
432
Leeftijd
29
Ik heb op dit moment 1 ziek visje wat ik aan het behandelen ben met bactopur. Ze zit alleen in een 4 liter bakje. Maar ik heb geen ingedraaid filter. Hoevaak per dag moet ik het water wisselen? Is 3x per dag goed? Of moet het vaker? Het gaat om 1 platy. Is vaker verversen beter voor de vis of stabiel juist beter?
 
Volgens mij had je al een dode platy met vinrot. Heb je een nieuw geval? Vinrot is "besmettelijk". Snap dat je liever in quarantaine behandel maar wees bedacht op je andere vissen.

Ik heb geen idee wat ophoging NH3/4 en NO2 doen op 4 liter met 1 visje. Als je druppels heb gewoon deze waardens meten en zie je verhoging dan verversen. Wellicht is 100% verversen in dit geval het beste vooral als je NH3/4 ga meten.
 
Volgens mij had je al een dode platy met vinrot. Heb je een nieuw geval? Vinrot is "besmettelijk". Snap dat je liever in quarantaine behandel maar wees bedacht op je andere vissen.

Ik heb geen idee wat ophoging NH3/4 en NO2 doen op 4 liter met 1 visje. Als je druppels heb gewoon deze waardens meten en zie je verhoging dan verversen. Wellicht is 100% verversen in dit geval het beste vooral als je NH3/4 ga meten.

Het gaat om dezelfde platy. Die leefde nog haha. Ze is apart gezet en wordt nu behandeld. Ik heb idd druppel testen maar ik vroeg me af of voor het herstel vaker wisselen niet beter is.

De andere vissen worden goed in de gaten gehouden maar ik ben er niet van overtuigt dat het echt vinrot was omdat de vinnen niet verder rafelen, alleen dr schubben loskwamen aan 1 kant. En ze vermagerde de laatste dagen. Duurde even voor de bactopur er was dus ze zat al apart van de rest.
 
OOh dacht dat die dood was. Hou wel je aquarium in de gaten. Staarten, vinnen en ogen die meer uit de kop komen te staan.

Zolang water goed is, is goed. Verversen geeft ook weer wat stress. Als je verhoging meet kun je ook een 100% verversing doen mits dezelfde tempratuur zodat het niet zo snel oploopt maar ik heb geen idee op z on aantal liters. Zou even s avonds en s ochtends meten.

Plaats nog eens een foto van de vis in ziekte topic. Laten schubben los en vallen eraf of staan schubben uit zoals denne appel?
 
OOh dacht dat die dood was. Hou wel je aquarium in de gaten. Staarten, vinnen en ogen die meer uit de kop komen te staan.

Zolang water goed is, is goed. Verversen geeft ook weer wat stress. Als je verhoging meet kun je ook een 100% verversing doen mits dezelfde tempratuur zodat het niet zo snel oploopt maar ik heb geen idee op z on aantal liters. Zou even s avonds en s ochtends meten.

Plaats nog eens een foto van de vis in ziekte topic. Laten schubben los en vallen eraf of staan schubben uit zoals denne appel?

De schubben laten echt los. Zal zo nog even proberen een foto te maken van dr. Ze is niet opgezwollen oid.
 

Terug
Bovenaan