Wat is er nieuw

Quarantaine bakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yorick!
  • Startdatum Startdatum
Y

Yorick!

Guest
Hallo,

Ik wou een quarantaine bakje aanschaffen van 20l ongeveer voor 20 euro met filter licht en verwarming.
Maar van men ouders mag ik het niet laten staan en moet ik het opruimen als ik geen ziek visje heb. Maar als ik ineens een ziek visje heb kan ik toch moeilijk dat aquarium pakke kraanwater erin doen en aquarium water erbij. Dat moet toch weer een grote schok voor de zieke vissen zijn. Is het mischien mogelijk om het aquarium te laten staan zonder dat het filter draait en verwarming afblijft.

Mvg,
Yorick Boijmans

Ik denk dat het niet zo heel erg is als je de bak niet laat doordraaien want veel medicatie maakt de bacterien in de quarantaine bak toch kapot en voor enkele dagen (zolang de kuur vaak duurt) moet dat wel te doen zijn met goede beluchting. Al is 20 liter ook niet heel groot voor de meeste vissen maar ja het is maar tijdelijk natuurlijk.

Hallo,

Ik wou een quarantaine bakje aanschaffen van 20l ongeveer voor 20 euro met filter licht en verwarming.
Maar van men ouders mag ik het niet laten staan en moet ik het opruimen als ik geen ziek visje heb. Maar als ik ineens een ziek visje heb kan ik toch moeilijk dat aquarium pakke kraanwater erin doen en aquarium water erbij. Dat moet toch weer een grote schok voor de zieke vissen zijn. Is het mischien mogelijk om het aquarium te laten staan zonder dat het filter draait en verwarming afblijft.

Mvg,
Yorick Boijmans

Dan kan je beter tegen de tijd dat er een ziek visje is het bakje vullen met water uit de bak waar de zieke vis vandaan komt.

Ok dankjewel, ik had platy met iets raars op zijn staart gelukkig was het een wondje en is het genezen ik laat hem nog een week apart in de komende quarantaine bak en dan gaat hij weer terug. Bedankt voor julie reacties 🙂

Als je geen medicatie gebruikt dan zou ik wel af en toe wat verversen ivm afvalstoffen in zo n klein bakje.

Ah ok zal er rekening mee houde ma als ik geen ziek visje heb moet ik het aquarium opbergen van men ouders wat wel jammer is

Ja soms zijn ouders wat lastig maar dat is als het goed is van tijdelijke aard allemaal😀😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan