Wat is er nieuw

Quarantaine bij nieuwe vissen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ottens
  • Startdatum Startdatum
O

Ottens

Guest
Gebruiken jullie preventief medicijnen bij quarantaine van nieuwe vissen?
Zo ja, welke?

Ik kan er heel kort over zijn, ik doe dat niet. En volgens mij doet niemand het. Al dat soort middelen moet niet nodig zijn. Niet bij nieuwe vissen noch bij vissen die je al langer hebt. Balans is het sleutelwoord.

*Edit*
Quarantaine gebeurt alleen naar mijn mening wanneer je een vis hebt die dat nodig heeft, net als nu heb ik er eentje die ik even apart hou, in de gaten hou

Preventief medicijngebruik werkt resistentie in de hand wat wereldwijd al een grotere doodsoorzaak bij mensen (doodgaan door een simpele bacteriele infectie die onbehandelbaar is omdat ze resistent zijn) is dan verkeersongelukken, moet je niet willen lijkt mij en is ook onnodig

Nope, nooit gedaan, ga nooit doen

Mijn hemel alleen de gedachte al, want welke niet aanwezige ziekte ga je behandelen dan ??

Ik gebruik niets preventief qua middeltjes. Vissen doe ik gewoon aan de baktemperatuur laten wennen en dan met druppelmethode aan 't water en dan gaan ze er gewoon in. Plantjes wil ik nog weleens in quarantaine zetten als ik ze niet in-vitro koop, maar ook dan zonder middeltjes.

Ik dacht dat voogle, catalpa en knoflook nogal werd aangeprezen op dit forum als preventieve booster... medicijnen lijkt me iid niet nodig

En bij wildvang lijkt mij een wormenkuur niet onverstandig...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan