Wat is er nieuw

Quarantainebak: hoe de bacteriën in de filter in stand houden.

aquabelg

Well-known member
Lid geworden
12 september 2020
Leeftijd
60
Binnen een paar dagen gaat m'n quarantainebak(180l) hier zonder functie staan. Wanneer ik deze stand-by zou willen houden, hoe doe ik dat dan best? Omwille van het geluid(lawaai) zou ik deze uit de woonkamer willen.
Er zijn verschillende mogelijkheden:
  • gewoon de bak vol laten, filter laten draaien, regelmatig wat voer ingooien teneinde de bacteriecultuur goed in stand te houden
  • de filter elke week wat laten draaien-las ergens dat de bacterieën makkelijk 14dagen overleven
  • filter in de garage plaatsen op een klein(30l) plastic bak en constant laten draaien met wat lucht erbij...wanneer er een quarantaineruimte nodig is , bak vullen en kan alles draaien binnen het half uur-met ingedraaide filter
  • ....

Heb je een bodem in de quarantaine bak want daar zitten ook veel goede bacterien in. De filter langer dan enkele uren uitlaten zou ik zeker niet doen en gewoon laten draaien en af en toe wat voer verkruimelen. Ik denk dat 1x in de week wel genoeg is net als bij een opstart.

Neen...bare bottom, omwille van het doel van het aquarium(quarantaine) én natuurlijk de eventuele bewoners-goudvissen.

Tja...die zoekfunctie...die wordt o zo vaak vergeten, ik ben er duidelijk ook een voorbeeld van.😳 :sorry:

Dat was niet mijn punt hoor.
Ik was gewoon lui om mijn tekst opnieuw te typen vandaar een linkje.

Nee maar toch...ik had zelfs niet de moeite gedaan om quarantainebak in te tikken...
Op den duur staat een half forum vol met dezelfde vragen en topics.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan