Wat is er nieuw

Qubie of Aqua 40?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Minizen
  • Startdatum Startdatum
M

Minizen

Guest
Aangezien het garnalen virus is toegeslagen en ik graag blue fairy's wil zit ik te kijken voor een nieuwe bak.

Eerst zat ik aan de wave 15 te denken omdat het uiterlijk super is maar ik vind hem qua inhoud te klein en ook heb ik er niet zulke goede ervaringen over gelezen ivm het licht.
De Wave 30 vind ik te duur.

Nu zit ik te twijfelen tussen de aqua 40 (nieuw model) en de qubie 25 of 40
Vooral over de laatste kan ik weinig vinden qua ervaringen.

Wat zijn de voor en tegens van beide modellen en wat zouden jullie kiezen?
Misschien maken jullie antwoorden mijn keuze makkelijker.

Ik zou persoonlijk voor de Qubie 40 gaan, want als ik het zo bekijk is dat de grootste van het stel. Komt bij dat ik die Aqua bakken erg lelijk vind...

ik zou ook voor de qubie 40 gaan.
ik ben niet zo dol op al dat plastic op de aqua 40

Enige wat ik heb zijn slechte ervaring met superfish aquariums.
Denk hier aan slechte lampen en een lampenkap die niet net sluit. Dan krijg je wel een nieuwe kap maar de verkeerde kleur...

Als ik jouw was zou ik kijken voor een dennerle nano aquarium of aquatic nature.
Maar dat is puur smaak.

En als je echt een superfish wilt, neem dan een qube.

Trouwens hier een filmpje van een qubie van superfish zelf. En kijk hier na de vissen die ze er in houden...

http://www.youtube.com/watch?v=VaJr8EYwHpM

De lamp die bij de Qubie zit heb hier ook boven mijn accubak hangen en die doet het prima. Ander voordeel van de Qubie is dat de lamp los is en dat je hem dus, op termijn, makkelijk door wat anders kunt vervangen.

je hebt toch ook 2 verschillende qubie 40s?
een met LED-verlichting en een met een gewone lamp?

Nope, de Qubie is die met de losse led-lamp, volgens de Superfish catalous 2014, tenminste. Er is ook nog een AquaCube 40 in omloop, maar dat is een bakje van 25 liter met een PL-lampje er boven.

En zo'n afdekruit zit daar snel kalkaanslag op of valt dat mee?

deScape zei:
Enige wat ik heb zijn slechte ervaring met superfish aquariums.
Denk hier aan slechte lampen en een lampenkap die niet net sluit. Dan krijg je wel een nieuwe kap maar de verkeerde kleur...

Als ik jouw was zou ik kijken voor een dennerle nano aquarium of aquatic nature.
Maar dat is puur smaak.

En als je echt een superfish wilt, neem dan een qube.

Trouwens hier een filmpje van een qubie van superfish zelf. En kijk hier na de vissen die ze er in houden...

http://www.youtube.com/watch?v=VaJr8EYwHpM

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!! ;(

Ik denk die NEE is voor dat afschuwelijke filmpje.

Hoezo superfish en colombo zijn dier vriendelijk?

Ja verschrikkelijk. Superfish heeft toch ook dat minibakje als goldfish kit. Meen iets van 35 cm bij 25 ofzo...

Maar ja alles voor de verkoop he.

Ik heb wel naar de dennerle bakjes zitten kijken maar als je dan ook nog een filter en lamp los erbij moet kopen zit je wel in een hele andere prijsklasse.

Naja je kan ook zeggen wat je van je bakje wilt maken. Behalve een garnalen bakje.
Bedoel hiermee wat voor beplanting wil? Veel licht eisend of minder.

Als je dat weet kan je ook je bak zelf samen stellen, en vaak kom je dan ook goedkoper uit als een set van een groot merk.

De qubie 40 kost 66 euro. De dennerle 30 plus kost 99 euro. Dat vind ik toch wel een behoorlijk verschil.

Ik zie wel dat er meer bij de dennerle zit maar ik hoef bijvoorbeeld geen grind of voedingsbodem of plantenvoeding.

Ik wil er weinig planten en wat mos in met in het midden een stuk hout of steen.

De kitranden vind ik ook niet zo mooi bij die dennerle 30
Is een oud model zie ik nu ;-)

Ben nog even aan het rondneuzen geweest vandaag in de rifwachter en op internet maar ik kan niets in dezelfde prijsklasse vinden als de qubie 40 met ongeveer dezelfde specificaties en inclusief filter en verlichting.

Is de qubie dan echt zoveel slechter als een nano van dennerle of aquatic?

Ik ben best tevreden van mijn Qubie 40, hij ziet er in ieder geval een pak beter uit dan een aqua 40.

Led Lamp werkt ook goed, ik heb er wel een 2de bijgekocht om wat meer licht te hebben.
Echt nodig is dat niet, maar dan komt er wat meer licht op de bodem voor de bodembedekkers.

Filtertje dat er bij komt doet zijn werk ook goed, zeker voldoende voor garnaaltjes.
Of hij baby garnaal veilig is weet ik niet, maar op het eerste zicht wel.

Ik ben zelf fan van de aqua40,vind ze mooi en tot nu toe ook nooit problemen gehad met slecht sluiten of de verlichting.

Ik vind ze beide leuk maar deze komt in de woonkamer te staan en denk dat de qubie 40 daar het mooist staat. Dus die wordt het :wink:

Heb ik weer. Donderdag de qubie 40 besteld en hij werd gisteren geleverd. Maak ik de doos open en zit er een qubie 25 in ipv de 40

Ik baal dus als een stekker want het is altijd zo'n gedoe met retour sturen. Nu zit ik erover na te denken of ik de qubie 25 zal houden en het verschil in geld terug zal vragen. Mijn grootste punt is eigenlijk dat er een dwergkreeftje (die nu in een vaas op tafel zit dus enige spoed is wel nodig) en daarbij een groep blue fairy garnalen in komt en ik wil niet dat het na twee worpen overvol zit. Daarnaast is een grotere bak natuurlijk makkelijker stabiel te houden.

Hoeveel garnalen zouden er in de 25 liter kunnen? De qubie 25 is groter dan een aqua40 zie ik nu dus opzich is dat wel goed toch?
Maten qubie 25 31x31,5x31,5
Maten qubie 40 34x35x 39,8

Vervelend,kunnen flink wat garnalen in de 25 hoor dus daar hoef je het niet voor te laten maar groter is nooit verkeerd natuurlijk.
Een week of zeg 2 weken nog ff zo voor de 40 komt is ook geen ramp lijkt mij maar is aan jou.

Heb zelf ooit tegen de 250 garnalen in een aqua40 gehad om een idee te krijgen.

Thnx voor je reactie John

Ik ga morgen met ze bellen en als ze de qubie 40 wel gewoon hebben staan dan stuur ik de 25 terug. Zo niet dan storten ze het verschil in geld maar terug en ga ik hier iets moois van maken.

slechte service als ze je de verkeerde hebben opgestuurd.
terug sturen zou ik zeggen.
kan meestal kostenloos.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan