Raad de naam van de vis: part 11

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 jan 2019
haha mijn bonus punten zijn op. moet weer wat reclames enz kijken voordat ik wat punten heb :D

Topicstarter
willem666

willem666

Well-known member
Lid geworden
18 okt 2015
Barbeel,India tot 120 cm lang.

Groetjes John.
Als ze 1m20 worden is dit toch een zeer jong exemplaar lijkt me? ;))
(Of beter: dat hoop ik tenminste want heb mijn gok gebaseerd op de zwarte lijn achter de kieuw die vooral bij de jonge exemplaren zichtbaar is... :juggle:)

Zag hem nu pas staan (en door de foute antwoorden en ook doordat het zo'n jong exemplaar is lijkt het geen makkelijke ...) dus voor ik het goed en wel besefte was het plots een uitdaging. (Ook wel een beetje omdat het visje door @John. geplaatst is moet ik bekennen... :devilish:)

Aanvankelijk even bij de verschillende "true" mahseer (aka Tor) soortjes en enkele "lesser" mahseer blijven hangen maar toch ga ik een gokje wagen in een andere richting...
Spannend! :unsure:

Hypselobarbus - "Vermoedelijk best lekker met een snuifje curcuma" - curmuca? :br:

Laatst bewerkt:

John.

Well-known member
Lid geworden
4 okt 2012
Als ze 1m20 worden is dit toch een zeer jong exemplaar lijkt me? ;))
(Of beter: dat hoop ik tenminste want heb mijn gok gebaseerd op de zwarte lijn achter de kieuw die vooral bij de jonge exemplaren zichtbaar is... :juggle:)

Zag hem nu pas staan (en door de foute antwoorden en ook doordat het zo'n jong exemplaar is lijkt het geen makkelijke ...) dus voor ik het goed en wel besefte was het plots een uitdaging. (Ook wel een beetje omdat het visje door @John. geplaatst is moet ik bekennen... :devilish:)

Aanvankelijk even bij de verschillende "true" mahseer (aka Tor) soortjes en enkele "lesser" mahseer blijven hangen maar toch ga ik een gokje wagen in een andere richting...
Spannend! :unsure:

Hypselobarbus - "Vermoedelijk best lekker met een snuifje curcuma" - curmuca? :br:
Jeetje Willem, dat is knap.
Helemaal goed. Het is inderdaad een jong exemplaar, deze vissen zijn zeer zeldzaam en derhalve zijn er ook maar heel weinig foto's (helemaal niet googglebare foto's).

Groetjes John.

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 feb 2020
Volgens mij is het een kroket van John.:rolleyes:

Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 jan 2018
Cyprinus barbus.

Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 apr 2020
Barbatula sturanyi

Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 okt 2007
Leeftijd
54
Ik vrees dat wij allemaal aan een goede hint toe zijn .......

Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 okt 2007
Leeftijd
54
Geen hints ???

Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 okt 2007
Leeftijd