Wat is er nieuw

Raad de naam van de vis: part 11

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Ik vind het wel knap hoor, hoe jullie dat allemaal op weten te zoeken. Zowel de soorten waarmee men zelf komt, als soorten die worden geraden. (y) Ik zoek me soms echt het apelazarus, maar niet echt op een systematische manier. Haha.

Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Leeftijd
23
1615897924270.png

Hierbij de nieuwe! Ik weet niet zeker of deze al eens de revue heeft gepasseerd, maar in ieder geval succes!

Dat is het goede antwoord! En nu ben jij aan de beurt...
Hier staan handige voorbeeldplaatsjes van soorten modderkruipers, zo kon ik hem relatief makkelijk uitzoeken :p

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
cola.jpg

Dit keer iets beter aan watermerken gedaan. ;-)

Het is niet overal gelukt om de oude achtergrond te verwijderen. Her en der nog wat geelgroenige of bruine randjes te zien om de vis.

Misschien nog even een tip aan @Kikkervis en andere plaatjesmakers: check je eigen foto's met een tooltje als dit. Achteraf gezien waren zowel mijn vorige foto als de Leuciscus-dinges gewoon te vinden. Vandaar dus dat mensen zoveel extra moeite doen met gekleurde slingers rond de vis plaatsen en zo...

Laatst bewerkt:

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Ik zat vanmorgen ook bij de kilifish te kijken en bedacht toen ik boodschappen deed dat hij ook wel eens onder de baarsachtigen zou kunnen vallen. Jammer, te laat dus ;))

matelarssie

Well-known member
Lid geworden
17 maart 2011
Zo gauw we richting Tanganyika of Malawi gaan haak ik af haha.
Moet toegeven dat ik ook eerst richting de pupfish aan het kijken was, omdat ik dacht dat Elassoma's vaak wat blauwer waren. Maar de kop is toch net wat anders.

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Sabanejewia bulgarica? (Bedankt voor de richting, @Giebeltje 🙈 Ik heb veel te lang zitten kijken naar Zuid-Amerikaanse soorten, met de rugvin verder naar achteren.)

Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2007
Leeftijd
55
Helaas niet! Maar goede gok! ^^

Helaas wel! :ROFLMAO: :thumbs:

Hoe kan ik het mensen als jij een volgende keer nou lastig maken, hmmm.....
Verdorie, ik heb nota bene nog naar mijn plaatjes van E. evergladei zitten kijken, maar vond die niet genoeg lijken!
Maar eerlijk gezegd zien ze er daarop ook wel wat anders uit, ik mis hier het blauw en de bouw is minder hoog:

Bijlagen

• Elassoma evergladei 02.jpg
    Elassoma evergladei 02.jpg
    50.4 KB · Weergaven: 25

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Sabanejewia balcanica?

We zitten sowieso dicht in de buurt. xD Alleen staan deze soorten verschrikkelijk dicht bij elkaar. Er zijn er misschien wel 10 die op elkaar lijken.

Verdorie, ik heb nota bene nog naar mijn plaatjes van E. evergladei zitten kijken, maar vond die niet genoeg lijken!
Maar eerlijk gezegd zien ze er daarop ook wel wat anders uit, ik mis hier het blauw en de bouw is minder hoog:
Klopt, ik heb expres een foto genomen waarop de kleuren afweken van die van de meeste exemplaren. En tegelijk een foto waarop de vis er minder "baarsachtig" uitzag. :p

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Sabanejewia balcanica?

We zitten sowieso dicht in de buurt. xD Alleen staan deze soorten verschrikkelijk dicht bij elkaar. Er zijn er misschien wel 10 die op elkaar lijken.

Klopt, ik heb expres een foto genomen waarop de kleuren afweken van die van de meeste exemplaren. En tegelijk een foto waarop de vis er minder "baarsachtig" uitzag. :p
Er zijn er ook die van naam/geslacht veranderd zijn... Dit was echt een hele lastige! :thumbs:

Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Leeftijd
23
Misschien nog even een tip aan @Kikkervis en andere plaatjesmakers: check je eigen foto's met een tooltje als dit. Achteraf gezien waren zowel mijn vorige foto als de Leuciscus-dinges gewoon te vinden. Vandaar dus dat mensen zoveel extra moeite doen met gekleurde slingers rond de vis plaatsen en zo...

Ik ga er van uit dat degene die hier spelen eerlijk zijn. Vind 't zelf wel makkelijk om ze soms zo op te zoeken van 'he leuk visje, kan dat in mijn bak?" en dat je dan niet dagen op het antwoord zit te wachten ;p Maar dan kan je natuurlijk niet meer meedoen met dat spel

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Ja, het determineren is de kunst, natuurlijk. En zorgen dat Google het plaatje niet goed kan ontcijferen :))

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Geslacht had ik meteen gezien, daarna systematsch verder gespeurd. Via families die er op leken kwam ik tenslotte bij de soort uit. Hij zat in ieder geval goed verstopt :))

Ik zal vanavond een nieuw plaatje posten...

Bovenaan