Wat is er nieuw

Raad het plaatje 2

B

Basman

Guest
Nog 2 andere vissen kan ik niet vinden. Het lijken me schoolvissen, dus wil graag de naam weten dan koop ik er nog een paar dezelfde bij (al lijken ze zich nu ook wel goed te voelen door tussen de tetras en kegelbarbelen te hangen)

20160918_123442.jpg
20160918_123344.jpg
20160918_123402.jpg
20160918_123417.jpg

Zijn die zwarte stipjes op zijn zijde wel OK trouwens?

Lijkt op: Tanichthys albonubes 'gold'.

Een subtropisch soortje, dus past eigenlijk niet goed tussen je tetra's en kegelvlekken. Uitbreiden is om die reden niet aan te raden.

Ik ben het eens met Ivo!

Dit mannelijk exemplaar is trouwens ontzettend mager!

Bedankt voor de snelle reacties.
Mijn andere bak lijkt me ook niet erg geschikt. Deze bak staat op 25c. Ik ga ze dan voorlopig niet uitbreiden, maar kijken of ze met gevarieerd voor wat voller willen worden, anders waarschijnlijk binnenkort te ruil.

Ik weet niet hoeveel je er hebt...en is het een scholenvis? Er is een heeeele tijd geleden een roze/rode Daniosoort op de markt geweest die direct weer uit de handel genomen is vanwege malafide kweekmethodes (o.a. hormoontoepassingen). Voor zover ik ze me kan herinneren lijkt deze er best veel op.

zo'n 'gold' versie is eigenlijk altijd een resultaat van uitselecteren. Gelukkig, want dus niet malafide in de zin van inspuiten met zooi e.d.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan