Wat is er nieuw

Raad het plaatje

B

Basman

Guest
Heb zojuist een gezelschapsbak overgenomen. 1 vis valt niet binnen de soorten waar ik iets van weet. Weten jullie welk soort dit is? Dan kan ik verder googlen wat ik er het beste mee kan doen.
T05MmL.jpg

Dat is de groene variant van de Sumatraan.

Top Franky, ben gelijk aan het lezen geslaan. (Handig want in de bak met gouramis moet hij dus zeker niet.)

Ik begrijp ook dat ze liever in scholen leven. Ik heb er 1. Iemand hier ervaring mee, of hij weg kwijnt, of met gezelschap van andere soorten ook wel ok kan zijn?

Je kunt het even aankijken als je er niet meteen een grote groep van wilt.
Welke reden las je dat ze niet goed bij gourami's kunnen?
hoe groot is je aquarium?

De bak met gouramis is 120 liter.
De gezelschapsbak 60.

Ik las dat de Sumatraan te nieuwsgierig naar de vinnen en sprieten van de gouramis zal zijn en ze daarvoor kan opjagen.

Heb je zelf betere ervaringen met deze combi?

Veel barbeeltjes hebben de naam vinnenbijters te zijn, ten onrechts, want eigenlijk altijd blijkt dit een gevolg te zijn van verkeerde huisvesting: te klein behuisd en in een te kleine groep gehouden en ze kunnen gaan irriteren.
De combinatie kan om een andere reden wel wat ongustig zijn: veel goerami's zijn op hun rust gesteld en de sumatranen blijken dan wel erg actief. Een gewone 120 liter bak voor Sumatranen is ook niet bepaald ruim.

Vandaar het gegeven advies: even aankijken, wie weet gaat het goed, maar uitbreiden niet per se doen.

Zag ik eerst ook. Als je met de rechtermuisknop op het icoontje klikt en "openen in nieuw tabblad" kiest kun je de foto van ImageShack downloaden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan