Wat is er nieuw

Raar appart klein beestje op het raam, (slakje???)

• Onderwerp starter Onderwerp starter marline
  • Startdatum Startdatum
M

marline

Guest
Ik heb een foto proberen te maken, maar het was echter zo ontzettend klein, je ziet em niet zitten op de foto.

(info)
ik heb appelslakken in de bak zitten die paren er op los, heb echter nooit ei trossen gevonden boven in de bak.
maar ik zag iets op het raam zitten, een piepklein doorzichtig raar funzig beestje, ovaal, het bewoog lichtjes, zoals een slak dat doet, en op de rug, had ie een zwart/donker stipje..
ik kon me niks bedenken wat het kon zijn, maar toen bedacht ik me of het misschien een baby slakje kon zijn.

Ik heb helaas geen foto, hopelijk weten jullie uit mijn beschrijving wat het is.. oh trouwens, het is een beestje van 1 mm.. zoiets.. heeeeeeeeeeeeeeeel klein, maar ik zag dat ie beweegde met zijn kop (of iets dergelijks)
Ik heb namelijk geen idee of het een slak is, maar jullie hier op het forum hebben ook wel slakken dus misschien weten jullie uit de bechrijving of dat het wel of niet is.. (hopefully niks ernstigs)

op google kan ik niks vinden.. 😛

het stipje op de rug, lijkt er op te zitten, er niet in, en het is kleiner dan het witte gedeelte (lichaam) Ik heb er lang naar lopen staren vanochtend, voor ik moest werken, entoen bewoog ie, wel redelijk duidelijk ondanks het een minuscuul beestje is..

wat zou dit kunnen zijn?

Als het niet lukt met een beschrijving kan ik nog wel een keer een foto proberen te maken, maar dat het gaat lukken is niet heel zeker.

Zal geen appel slak zijn die zijn volgens mij gelijk wat gelig

Nee, ovaal.
Is een HEEL klein slakje.
Die heb ik ook in de bak.
Hoe ze heette,dat ben ik vergeten.

Waarschijnlijk kapslakjes.. ik heb ze ook in mijn garnalenbak. Je kunt er niet zoveel tegen doen, maar ze zijn niet schadelijk ofzo 😉

lRSTkLDT-JU04e5n1n3-TJoJnU7gzfVm.jpeg

Oke bedankt 🙂

@ black_molly, daar lijkt ie inderdaad wel op, hoe ontstaan zulke slakjes?

Ja dat is een goede vraag.. ik heb ook geen idee hoe die ineens in mijn bak terecht zijn gekomen. Waarschijnlijk zitten ze op plantjes als inimienie eitjes en komen bij gunstige omstandigheden uit..

Als ik ze zie zitten druk ik ze nu dood, want als je er niks tegen doet heb je binnen no-time echt je hele bak vol zitten ermee. En ook al zijn ze niet schadelijk, heel fraai is het ook niet.

Haha nee inderdaad, ze zijn niet zo sierlijk als appelslakken bijvoorbeeld. ik ben hem nu ff kwijt, maar ik geloof dat ik jou ga opvolgen, dood maken 🙂 anders heb je net als torenslakken je hele bak er mee vol, wat ik misschien al heb, geen idee hoe snel dat gaat, heb er in iedergeval nog maar 1 gezien, hopen dat ik die ene gauw vind. 🙂

Snel vermoorden nu het nog kan!
als ze eenmaal op de planten zitten krijg je ze bijna niet dood zonder je planten te mollen!
Helenas eten ze ook niet vanwege hun slijm.

oke thanks, voor die planten ben ik niet zo bang, die lussen ze niet denk ik 🙂 plastic planten

algeneter12 zei:
Helenas eten ze ook niet vanwege hun slijm.

Huh? Waar haal je dat nou weer vandaan? haha
Helena's eten alle slakken als ze daar de kans voor krijgen, hoeveel slijm ze ook produceren.

De reden dat ze deze slakken niet eten, is omdat ze maar een paar milimeter klein zijn en een afgesloten huisje (kapje) hebben en de helena er dus simpelweg niet bij kan 😉

marline zei:
oke thanks, voor die planten ben ik niet zo bang, die lussen ze niet denk ik 🙂 plastic planten

Plastic planten? Waarom doe je er niet gewoon echte planten in? Dat is (mijn mening) mooier en bijkomend voordeel is dat ze helpen een biologisch evenwicht in je bak te cre�ren 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan