Raar beest in aquarium deksel


D@nny H

Well-known member
Lid geworden
20 februari 2016
Berichten
705
Locatie
Hoofddorp
Website
www.instagram.com
Hi ik tilde zojuist de klep van mijn aquarium omhoog en zag dit wormpje zitten.
IMG_20191122_123730__01.jpg

Ik heb het uitgevangen en nu lijkt het op een naaktslak.
Het lijkt niet in het water te willen.
IMG_20191122_124759.jpg


Is dit een gewone naaktslak?
Hoe komt dat in mijn aquarium?
Geen planten of andere dingen toegevoegd.
 
Meegekomen met regenwater?
 
Ja, dat is een naaktslak. Hier komen ze weleens vanuit de kruipruimte de keuken binnen via een kiertje, maken 's nachts een rondje over het aanrecht en verdwijnen dan weer. Ze zijn steeds op zoek naar voedsel: toen ik nog een kat had vond ik ze weleens in de etensbak, terwijl ze kattebrokjes aten. Als je wilt weten op welke manier ze binnenkomen, moet je zoeken naar hun slijmsporen.
 
zaterdag is hier altijd verversdag met kraanwater dus dat kan de bron niet zijn.
Raar nog nooit eerder in het aquarium tegengekomen.
Dat met de kattenbrokjes komt me bekend voor toen we een kat hadden was het in de keuken ook vaak feest van die tijgernaaktslakken.
Ik hoop dat dit een normale slak was en er geen herhaling komt.
 
Nou dat zie je niet vaak zeg en ja op de een of andere manier is die binnengekomen.
 
zeker een naakslak (jong exemplaar).
kom ze hier ook wel eens random tegen als savonds de deur opengestaan heeft.. Ik ontdek ze door er natuurlijk met blote voeten op te gaan staan.... >.<
 
Bleeechhh dat vind ik nou jakkie. Als ik 's avonds achterom thuiskom trap ik er ook wel eens op als ze over het tuinpad kruipen. En als je sommigen, zoals de rode bosslak, oppakt krijg je dat slijm bijna niet van je vingers af...
 
haha ik vind slakken prima. lig er niet echt wakker van als ik ze op moet pakken ofzo.
wel is het slijm soms erg hardnekkig weg te halen inderdaad.. ;-)
 
¨...Ik ontdek ze door er natuurlijk met blote voeten op te gaan staan.... >.<"
Ieeuw...bah! :stop:
"Bleeechhh dat vind ik nou jakkie...."
Ik vond jouw verhaal van de slakken over het aanrecht ook niet erg smakelijk moet ik zeggen. :eek:
 
Maar een slak waar je op trapt is meteen ook half of helemaal dood. Ik heb dat ook een keer gehad met de guppies van een vriendinnetje waar ik in de zomervakantie op paste. " Als er eentje dood gaat moet je 'm maar door de wc spoelen" zei ze. Ik liep dus daar door de gang naar de wc met een dood guppie ( dacht ik) in de hand. Op blote voeten, want het was zomer. En dat stomme beest had nog een laatste stuiptrekking in petto, waardoor ik schrok en dat visje uit mijn handen liet vallen. Terwijl ik liep, en dus kwam hij onder mijn voet. Ik krijg nog steeds de rillingen als ik daar aan denk, en iedere slak of ander diertje waar ik op trap brengt die herinnering naar boven...:'(
 
Maar een slak waar je op trapt is meteen ook half of helemaal dood. Ik heb dat ook een keer gehad met de guppies van een vriendinnetje waar ik in de zomervakantie op paste. " Als er eentje dood gaat moet je 'm maar door de wc spoelen" zei ze. Ik liep dus daar door de gang naar de wc met een dood guppie ( dacht ik) in de hand. Op blote voeten, want het was zomer. En dat stomme beest had nog een laatste stuiptrekking in petto, waardoor ik schrok en dat visje uit mijn handen liet vallen. Terwijl ik liep, en dus kwam hij onder mijn voet. Ik krijg nog steeds de rillingen als ik daar aan denk, en iedere slak of ander diertje waar ik op trap brengt die herinnering naar boven...:'(
Ik had dat een tijdje terug dat ik in de gang liep op de eerste verdieping en druk doende de bakken te verversen in de vissenkamer en toen kraakte er wat onder mijn voeten, bleek er een cpo aan de wandel zijn gegaan, gelukkig was ze niet drachtig maar vond het wel heel naar zoiets mee te maken
 

Terug
Bovenaan