Wat is er nieuw

Raar beest

patty776

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2015
zie ik net door mijn aquarium een raar beest schieten en ik heb hem kunnen vangen
wie kan mij vertellen wat dit is
het is ongeveer 1,5 cm groot

475683patty776_0_82_20150322_222459.jpg

561451patty776_0_82_20150322_222514.jpg

Dit is een libellarve. Echte rotzakken, die zelfs kleine vissen pakken.

;( hij zat in de uitgroeibak van mijn crowntje van 8 wkn oud
wat nu

Door de wc? Ik heb ze ook wel eens aan de maanvissen gevoerd, de kans is vrij klein dat er meer in de bak zitten, omdat ze ook kanibalistisch zijn.

Heb net nog de hele bak af gespeurd maar heb er geen meer kunnen ontdekken maar blijf de komende dagen de boel wel even in de gaten houden

Geduchte rovers!! Lusten alles wat zwemt, heb er zelfs ooit eens 2 gevangen die zich hadden vast gebeten op een kleine groene kikker!

Greetzz BigSmoke

Het is de larve van een waterjuffer en niet van de libelle.

Ok� kan ik hem buiten los laten in de sloot water juffers en libelle zijn toch mooie diertjes om te zien

Ja, ik zou hem mooi buiten in de vijver vrijlaten.

In je aquarium een dienaar van de dood.. geen visje blijft in leven als je hem z'n gang laat gaan o.O

Maar krijg je hem levend te pakken, lekker uitzetten in de sloot inderdaad! 😀

Vijvervissen zijn er gek op. hap slik, weg ben ik.

Waterjuffer kan je zonder verdere determinatie niet met zekerheid zeggen. Daarom zeg ik libel, waar waterjuffers ook onder vallen. Ik heb voor mijn thesis vele larven gedetermineerd, en ben er achter gekomen dat er verschrikkelijk veel soorten zijn.

Ik denk dat je beide beter niet in je bak kunt hebben 😉
In de natuur is een Libelle erg mooi, maar in mijn bak wil ik niks ermee te maken hebben 🙁.

De Libel is de 'groepsnaam' voor de echte libellen en waterjuffers.
De larven van de echte libellen zijn vrijwel allemaal ongeveer het zelfde. En die van de juffer zoals op de foto's van patty.

Zie hieronder het verschil en oordeel zelf:
libel%20en%20juffer_zpsl9ivdolh.jpg

ik lees steeds vaker dat deze in de aquariums worden aangetroffen..wat ik me afvraag:
hoe komen ze erin terecht??

patty776:
en heb je er trouwens nog meer gevonden?

Misschien via de kwekerijen waar ze op de planten zitten?? Ik kan me voorstellen dat er daar misschien eitjes op kunnen worden gelegd.

Komende zomer zullen we het weer vaker gaan lezen 😉
Die beesies prikken hun eieren in de stengel van planten, dus eraf spoelen werkt ook niet..

@ garnalenmama nee nog niet maar blijf als een havik opletten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan