Wat is er nieuw

Raar beestje in mijn bak.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JDS
  • Startdatum Startdatum
J

JDS

Guest
Ik heb er helaas geen foto van. Maar vanochtend keek ik in mijn bak en er zat op de ruit een langwerpig beestje . Zag er een beetje uit als een wormpje en het kroop naar het licht..

Het diertje was 3cm lang en 1mm dik. En roze van kleur. En leek op een wormpje.

Ik heb het eruitgehaald en doodgedrukt.

Kan iemand mij vertellen wat het was.
Misschien als je er 1 ziet heb je er 20.

Tnx
 
laatst was hier ook al iemand met een bloedzuiger achtig beest in het aquarium...
 
laatst was hier ook al iemand met een bloedzuiger achtig beest in het aquarium...
Ik zit net dat filmpje te kijken van die bloedzuiger. Bizar ding zeg. Bah.
Dat diertje van mij leek er totaal niet op.
Heb gekeken maar komt niet overeen met dat diertje van mij.

Hoe kan er inhemelsnaam een bloedzuiger in mijn bak komen. Mijn bak is dicht en kom er zelden met mijn handen in.
 
@Samzee

Het diertje is naar de eeuwige jachtvelden. Het kroop best snel omhoog . Dus ik moest hem snel vangen voor ik hem weer kwijt was.

Kon ook geen bek of staart onderscheiden. Maar de kant waar hij mee naar boven kroop was vast de voorkant.
I
 
Ik zou wel in de gaten houden of er niet meer zijn in je bak. Het kan planaria of iets anders zijn geweest al vindt ik 3 cm wel lang voor een planaria.
 
@jessicapilon

Ik heb er voor als nog maar 1 gezien. Vanmiddag uit mijn werk nog een keer goed de bak doorgezocht vanaf de buitenkant, maar niets gezien. Ik denk dat het met een nieuw plantje meegekomen is die ik gister geplant heb. Misschien geluk gehad en blijft het er bij 1

Ik heb 2 japonocas van behoorlijk formaat in mijn bak en die wil ik niet kwijt aan die rot beesten.

Zal de bak de komende week goed in de gaten houden.
 
ja zonder foto kan ik het wat lastig vergelijken.

maar toen ik mijn nanocube 20 opstartte kwam er ook zo´n wormpje uit de bodem omhoog. gelijk aan jou omschrijving.

heb deze toen der tijd ook eruit gehaald en verder nooit meer 1 vernomen, maar wat het nou was :S geen idee.
 
Opstartwormen hebben ook een beetje dat formaat maar die kruipen zover ik weet niet op de ramen maar zwemmen meer door de bak heen. En of die de 1 mm echt halen weet ik ook zo niet. Nou ja, even goed in de gaten houden en dan komt het vast wel goed. Een volwassen Japonica zullen ze ook niet zo makkelijk te pakken nemen denk ik.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan