Ramirezi aan het gas


J

JohnT

Guest
Beste, ik heb geconstateerd dat een Ramirezi het lekker vind om gasbelletjes van mijn Co2 bemesting op te pakken. Hij pakt ze vanaf een blad waar het gas zich verzameld in een paar belletjes. Kauwt er even op en laat ze weer los. Kan dit kwaad>

JohnT
 
Lijkt mij dat dit geen kwaad kan,je geeft zelf al aan dat na het kauwen de belletje's weer losgelaten worden,als de vis er last van zou hebben dan zal deze het wel achterwege laten,in het ongunstigste geval komt het er via de darm weer uit.
 
Beste, ik heb geconstateerd dat een Ramirezi het lekker vind om gasbelletjes van mijn Co2 bemesting op te pakken. Hij pakt ze vanaf een blad waar het gas zich verzameld in een paar belletjes. Kauwt er even op en laat ze weer los. Kan dit kwaad>

JohnT
Waarschijnlijk zijn het helemaal geen CO2 belletjes maar zuurstof belletjes. Veroorzaakt door planten assimilatie.
 
Ja ik voeg C02 toe, nee hij eet er niet echt van hij hapt de belletjes op kauwt er wat op en laat ze weer los. Heb er wel een theorie over maar die kan ik niet hard maken. Ik denk dat hij de belletjes voor eitjes aanziet. Ik kom op dit idee omdat ik vermoed dat ze, het paartje eitjes hebben afgezet maar daarop is het vrouwtje overleden. Het gaat om een jong stel zonder ervaring zeg maar.


JohnT
 
Ja ik voeg C02 toe, nee hij eet er niet echt van hij hapt de belletjes op kauwt er wat op en laat ze weer los. Heb er wel een theorie over maar die kan ik niet hard maken. Ik denk dat hij de belletjes voor eitjes aanziet. Ik kom op dit idee omdat ik vermoed dat ze, het paartje eitjes hebben afgezet maar daarop is het vrouwtje overleden. Het gaat om een jong stel zonder ervaring zeg maar.


JohnT
Dat zou wel eens een reden kunnen zijn. Zullen dan toch CO2 belletjes zijn.
 
Mijn (geschreven) bedoelingen zijn kennelijk niet altijd even duidelijk.
Ook wanneer je CO2 toevoegt zie je door assimilatie van je planten zuurstofbelletjes op en onder de bladeren zitten. CO2 zal niet zo gauw aan je bladeren zitten, het stijgt namelijk op!
Daarom denk ik dat de vis op de zuurstofbelletjes hapt.
 
Voor de duidelijkheid, het is Co2 in gasvorm. Boven de difusor zit een blad wat als paraplu fungeert bij toeval. Hieronder blijven de belletjes hangen en worden door de Ramirezi eraf geplukt.

JohnT
 
Voor de duidelijkheid, het is Co2 in gasvorm. Boven de difusor zit een blad wat als paraplu fungeert bij toeval. Hieronder blijven de belletjes hangen en worden door de Ramirezi eraf geplukt.

JohnT
Ook ik heb mijn diffuser tussen planten hangen, die fijne belletjes blijven niet onder of tussen de bladeren hangen. CO2 lost op in het water of stijgt naar boven. Het blijft echt niet in druppelvorm onder de blader zitten. Zuurstof druppels ontstaan door assimilatie blijven wel wat langer zichtbaar.
 
mijn ramirezi's happen naar de co2 vanuit de diffusor.
zijn altijd even vrolijk dus kan weinig kwaad gok ik, ze zullen vanzelf stoppen als het direct schadelijke gevolgen zou hebben.
Zo kan de mens ook zelden zijn adem lang genoeg in houden om zich zelf te laten stikken, omdat het autonome zenuwstelsel de ademhaling gaat overnemen na verloop van tijd (tijdens verlies van bewustzijn).
 

Terug
Bovenaan