Ramirezi Blue geslacht?


T

telesluier23

Guest
Hallo hallo,

Een tijdje terug een koppeltje Ramirezi Blue gekocht (althans dat denk ik).

Nu kan ik er een niet vinden. (Ga ik duw even van het weekend naar op zoek).

Maar ik ben wel benieuwd naar het geslacht van de wel zichtbare vis. Wie kan mij vertellen wat dit is?

20190327_204201.jpg
20190328_160330.jpg
 
Ik ga voor een man.
Ben benieuwd of de kenners het met me eens zijn. Ga het in de gaten houden
 
Die ene is dood en deze gaat ook niet lang mee dus zou niet investeren in een opposite sex :rolleyes:. Sorry voor dit harde antwoord maar de meeste vishouders op dit forum hebben dezelfde ervaring. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals dat de ene zo verscholen zit omdat er een nestje is :D Mag het hopen en ben benieuwd ;)
 
Het zijn erg lastige visjes waar ik in het verleden ook geen goede ervaringen mee heb gehad.
 
Deze kleurvariant is opzettelijk afwijkend van de natuurlijke verschijningsvorm gefokt, waardoor alle kleurverschillen tussen mannen en vrouwen zijn verdwenen (één van de meest bruikbare kenmerken is bijvoorbeeld de kleur van de buik - blauwpaars bij mannen en rosepaars bij vrouwen - maar dat is er bij deze variant uitgefokt).

En het geslachtsonderscheid is bij deze soort al zo lastig.

Het enige waar ik nog wat mee kan zijn de voorste rugvinstralen (de "antennes" van de antennebaars). Die zijn bij deze vis duidelijk verlengd, wat in principe wijst op een man. Maar er zijn kweekvormen waarbij die ook bij vrouwen verlengd zijn.

Het enige ècht betrouwbare kenmerk is een nestje; dan heb je zéker een man en een vrouw .....
 
Die ene is dood en deze gaat ook niet lang mee dus zou niet investeren in een opposite sex :rolleyes:. Sorry voor dit harde antwoord maar de meeste vishouders op dit forum hebben dezelfde ervaring. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals dat de ene zo verscholen zit omdat er een nestje is :D Mag het hopen en ben benieuwd ;)

Hmm jammer maar duidelijke taal:( Ik weet dat ze niet natuurlijk zijn en maar een kweekvorm. Maar vind t wel leuke visjes met een frisse kleur die ik niet zo snel vind bij vissen voor in mijn bak. Maar dan zal ik idd niet investeren en kijken hoelang deze het vol kan houden. Erg jammer maar er zijn dus meerdere slechte ervaringen ermee lees ik zo.
Overigens net de bak weer beetje terug gesnoeid en heb geen 2e Blue Ramirezi kunnen vinden. Gok idd dat de ander dood is en dat de Anatoma's hem hebben opgeruimd. Dalijk nog maar even zoeken naar iets wat niet meer perse lijkt op een vis dus...
 
Een mooie kempvis? Kan of vrouw maakt op zich niet uit, ligt vooral aan de lengte van de vinnen. Zijn er ook in allerlei kleuren.

Wel jammer van je rams, zijn mooie maar helaas kwetsbare vissen
 
Een mooie kempvis? Kan of vrouw maakt op zich niet uit, ligt vooral aan de lengte van de vinnen. Zijn er ook in allerlei kleuren.

Wel jammer van je rams, zijn mooie maar helaas kwetsbare vissen

Nee want buiten deze Ramirezi Blue heb ik alleen Zuid Amerika vis. Wil dat graag zo houden verder:)
 
Een probleem boj ramirezi’s is dat ze een lage ph nodig hebben en slecht tegen instabiele of wisselende waterwaarden kunnen, hierdoor wordt de levensduur enorm verkort; sommige vissen houden het geen 8 maanden vol.
Dit wil niet zeggen dat jouw bak slecht is, mischien alleen niet perfect voor dit visje!;)
 
Een probleem boj ramirezi’s is dat ze een lage ph nodig hebben en slecht tegen instabiele of wisselende waterwaarden kunnen, hierdoor wordt de levensduur enorm verkort; sommige vissen houden het geen 8 maanden vol.
Dit wil niet zeggen dat jouw bak slecht is, mischien alleen niet perfect voor dit visje!;)
8 Maanden is nog een lange tijd. Meestal is het met 3 maanden wel over...

Houdt je op een lage Ph, dan worden ze met gemak 4/5 jaar.
 

Terug
Bovenaan