Wat is er nieuw

Ramirezi e blue geslacht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Knutsel
  • Startdatum Startdatum
K

Knutsel

Guest
Hallo

Zoals zovelen wil ik graag bevestigd hebben of dit een paartje is
485jE6OjDiEBIRjfa_FU031IuTrjd5m6.jpeg

485jE6OjDiEBIRjfa_FU031IuTrjd5m6.jpeg

Bij voorbaat dank

url aangepast als het goed is doet de foto het nu

Geen plaatje te zien

ow sorry wordt aan gewerkt 😛 zit nu op mn pc werkt beter als op mijn mobiel 2 min

Ramirezi blue bestaat niet. Het is 'electric blue' .
Het is altijd lastig te zien bij deze kweekvorm, maar je kunt het zien aan de bouw van de vis.
Ik schat dat de eerste een vrouw is en de tweede een man. 100% zeker ben ik echter niet. Zijn het volwassen exemplaren? 🙂

ze zijn denk ik 4-5 maanden komen uit de lfs. ik weet dat ze electric blue heten. vandaar E BLUE @ titel. ik denk ook dat het man en vrouw zijn. ze zwemmen veelal bij elkaar en het mannetje lijkt af en toe wat interesse in de vrouw te hebben en hem te volgen.

bedankt voor het kijken naar mijn fotos. wilde graag de bevestiging aangezien ik er nu nog mee terug zou kunnen.

Foto 2 is een man. Foto 1 volgensmij een vrouw, maar dat weet ik niet zeker.

zouden jullie het voor mij willen beargumenteren zodat ik er zelf nog wat van leer. ik heb op het internet gezocht en ook wel wat info gevonden maarja dat kan je dan weer zelf interpreteren en dan weet ik het weer niet.

Bij gewone M. ramirezi is de kleur van de buik een redelijk betrouwbaar kenmerk (roze = vrouw, blauwpaars = man).
Bij de "Electric Blue" heb je daar niets aan.

Met het aloude kenmerk van de verlengde 2 voorste rugvinstralen bij de man kun je na alle inteelt die al heeft plaatsgevonden inmiddels bij geen enkele variant meer iets.
En vrouwen zouden een rondere buik hebben, maar dat is ook niet echt betrouwbaar.

Wat rest is de vorm van de achterkant van de rug- en borstvin, en soms de staartvin.
Die zijn bij mannen puntvormig verlengd en bij vrouwen eerder afgerond.

Daarop afgaand zou ik, anders dan mijn voorgangers, dit op twee vrouwen inschatten.
Dat de een de ander achterna zit zegt niet echt iets, dat doen vrouwen onderling ook.
Maar het blijft bij de kleurvarianten heel erg moeilijk.

Het enige zekere kenmerk is eigenlijk dat je als er eieren afgezet worden een koppel hebt, en de vis waar die eieren uit komen is de vrouw .....

Mannen en vrouwen hebben vaak een typische lichaamsbouw. De vrouwen hebben vaak een kortere en rondere bouw. Ook de kop is vaak wat ronder. De mannen hebben vaak een langere bouw.En inderdaad vaak een puntigere rug en aarsvin, maar dit is zeker niet altijd betrouwbaar want vrouwen kunnen dat soms ook hebben.

Op de eerste foto denk ik een vrouw te zien.
De tweede foto denk ik een man. Van de tweede zou een foto van de gehele zijkant wel handig zijn.

oke.. bedankt voor de info! ik heb nieuwe fotos gemaakt van beide.

http://nl.tinypic.com/r/r104dy/8

http://nl.tinypic.com/r/10ek7bk/8

een rami heeft al een blauwere kop en die andere is iets lichter. ik denk dat dit met leeftijd te maken heeft dat de 1tje iets ouder is en dus verder in zijn groeifase(misschien info die iets toevoegt).

dan heb ik nog een off-topic vraagje als ik zo brutaal mag zijn. ik heb namelijk een algeneter erin zitten. de L134 ( deze is nog klein maar doet het goed en begint zichzelf steeds meer te laten zien) en de L333. deze doet het minder. is wat groter maar ziet altijd in zijn stukje hout in de zelfde houding. hij zit er nog maar 1.5 week in dus kan gestrest zijn. maar ik ben bang dat hij niet eet of gewoon niks doet omdat zijn houding niet veranderd.

Op de nieuwe foto zou de tweede t�ch wel eens een man kunnen zijn, maar het blijft bij deze kleurvariant lastig.

ik denk dat ( nieuwe fotos) de eerste een vrouw is en de tweede de man

Ook ik zet mijn geld op 1 een man en 2 een vrouw, maar veel zet ik niet in 😉

~ Ivo

ik geloof dat ik het antwoord al heb. nu ben ik een beginner en heb ik er geen verstand van, maar als het goed is moet je man en vrouw hebben om eitjes te krijgen toch! 😀

http://nl.tinypic.com/r/4ikjfl/8

tenzij ik het mis heb en dit geen eitjes zijn. maar het oogt niet als zand

Haha dit zijn wel degelijk eitjes! Zijn ze er ondertussen nog steeds?

Knutsel zei:
ik geloof dat ik het antwoord al heb. nu ben ik een beginner en heb ik er geen verstand van, maar als het goed is moet je man en vrouw hebben om eitjes te krijgen toch! 😀

Niet om eitjes te krijgen, wel om ze te bevruchten 😛

helaas is het vrouwtje niet meer. nu heb ik een nieuwe maar ik twijfel of het wel een vrouwtje is. kan iemand het voor mij bevestigen of ontkrachten.

het is de rechtse op foto

http://nl.tinypic.com/r/vzzl9x/8

Groetjes Micha

PS eitjes waren dag erna weg 🙁

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan