Ramirezi koppeltje?


S

Sander van den Hooven

Guest
Gisteren heb ik mijn eerste 'koppeltje' Ramirezi gekocht. Maar nu het schuwe gedrag geweken is, vraag ik me af of het wel een koppeltje is. Het lijken voor mij 2 mannetjes. Ze happen ook naar elkaars vinnen... Is het nu een koppeltje, of heb ik Geer en Goor in m'n bak?
 

Bijlagen

  • 20200913_190801.jpg
    20200913_190801.jpg
    112.7 KB · Weergaven: 87
  • 20200913_190829.jpg
    20200913_190829.jpg
    142.7 KB · Weergaven: 86
Hmmmm... aan de kleuren te zien zou ik zelf zeggen Man en vrouw. Grappig om de balloon versie eens te zien!
 
Hmm, dan zal ik ze nog maar even scherp in de gate houden. Even afwachten of ze niet te vaak 'ruzie' hebben.
 
De kleur van de buik wel. Die is bij t vrouwtje Iets donkerder. En dat zie ik op de foto. But that’s just me :DD
 
De kleur van de buik wel. Die is bij t vrouwtje Iets donkerder. En dat zie ik op de foto. But that’s just me :DD

Dit was inderdaad ook het argument, van de verkoper. Maar ik begin te twijfelen vanwege het gedrag. Misschien moeten ze nog aan elkaar wennen.
 
lijken mij toch wel 2 heertjes te zijn, als ik mij baseer op de vierkante vorm van de rugvin compleet met zwarte voorstukje
vrouwtjes zijn wat meer gestroomlijnd en iets minder markant van vorm

(no offense ladies)
 
Is dit beter?
 

Bijlagen

  • 20200914_165820.jpg
    20200914_165820.jpg
    211 KB · Weergaven: 84
Ik zeg man en vrouw afgaande op de antenne en op kleur.

Ik zou je wel wat advies willen meegeven. Ik zie dat je ze bij guppen hebt zitten, dat is geen goede combi. Guppen moeten 23-24 graden water hebben en rond de 7-8 qua pH met hard water.

Ramirezis moeten een pH onder de 7 en het liefst onder de 6 met heel zacht water. Ook moet de temperatuur wel 27 graden zijn voor een betere stofwisseling. Ook houden deze chiclides van rustige medebewoners, wat je guppen niet zijn. In het vervolg zou ik eerst iets meer info over je vissen vergaren hier op het forum. :) Genoeg eerlijk en gratis advjes, iets wat sommige winkels nog wel eens moeite mee hebben omdat verkoop van vis voor hun inkomen zorgt. :pp
 
Ik zeg man en vrouw afgaande op de antenne en op kleur.

Ik zou je wel wat advies willen meegeven. Ik zie dat je ze bij guppen hebt zitten, dat is geen goede combi. Guppen moeten 23-24 graden water hebben en rond de 7-8 qua pH met hard water.

Ramirezis moeten een pH onder de 7 en het liefst onder de 6 met heel zacht water. Ook moet de temperatuur wel 27 graden zijn voor een betere stofwisseling. Ook houden deze chiclides van rustige medebewoners, wat je guppen niet zijn. In het vervolg zou ik eerst iets meer info over je vissen vergaren hier op het forum. :) Genoeg eerlijk en gratis advjes, iets wat sommige winkels nog wel eens moeite mee hebben omdat verkoop van vis voor hun inkomen zorgt. :pp

Heel erg bedankt, er werd gezegd dat ze het beide prima zouden doen in 26°. En dat ze prima bij elkaar kunnen... Ik dacht mij ook al aardig ingelezen te hebben, maar dat valt toch tegen. Het bakje nu is eigenlijk een oefening, ik wil wel eens een grote bak neer zetten maar het leek mij absoluut niet handig om gelijk groot te beginnen.
 

Terug
Bovenaan