Wat is er nieuw

Ramirezi m/v?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LL053
  • Startdatum Startdatum
L

LL053

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil weten of ik twee vrouwtjes en een mannetje heb gekocht zoals de winkel mij vertelt, ik vind het maar moeilijk onderscheid te maken ondanks alle tips om het te herkennen.

Allemaal samen:
WPE1H6BcKUVR9ve56RGinG6oXk9LVflG.jpeg

Vis 1:

Vis 2:

Vis 3:

bvd,
Lara

Waarom eigenlijk 2 vrouwen bij 1 man?
Ramirezi is een uitgesproken koppelvis. Na koppelvorming heeft het andere vrouwtje geen leven meer.

~ Ivo

Gelet op de vinvorm is de bovenste vis op de eerste foto heel waarschijnlijk een man.
De andere 2 zijn vrij zeker nog te jong om het geslacht te kunnen bepalen. Zou ik t�ch een poging moeten doen: de grootste lijkt me een vrouw, de andere een man.

Inderdaad is het een onzalig idee ramirezi's in een harem te houden, als zich een koppel vormt is de andere (man of vrouw) eigenlijk kansloos. Wat ik daarom persoonlijk zou doen is de kleinste van de 3 vissen naar de winkel terug brengen.

Dit zijn alle 3 mannen.

Waarom weet ik ook niet maar dit hebben ze mij ook een x geadviseerd bij utaka,de reden was omdat het wildvang was?

Er zijn maar twee manieren om ramirezi's te houden, dat is of per koppel of per groep. Dus dan meerdere koppels bij elkaar. Maar dan moet je wel beginnen met jonge exemplaren en de bak goed inrichten. Een harem is inderdaad niet handig, maar kan wel voorstellen dat je dan wel sneller een koppel laat vormen. Zomaar een man en een vrouw te samen zetten is niet per definitie een koppel.

Petra WM zei:
Hier kun je lezen en zien wat het verschil is tussen de man en de vrouw.

http://www.aquaeden.co.uk/how_to_sex_ge ... _rams.html
Let wel: dit is geen holy grail. Zeker bij nakweek vervagen de diverse kenmerken van geslachtsonderscheid:

- vrouwen met verlengde vinstralen in de rugvin
- mannen met blauwe iridiserende schubben in de zwarte vlek
- mannen met roze buikjes

Nooit op ��n kenmerk alleen afgaan. Meest betrouwbaar is nog de lichaamsbouw i.m.h.o.

~ Ivo

Dank voor de reacties, ik ga nu uit van 2 mannen en 1 vrouw. Morgen breng ik de kleinste man terug, ik vind het raar dat mij een harem geadviseerd is als ik jullie zo hoor, klinkt erg zielig voor het derde wiel aan de wagen..

Mvg,
Lara

Paddy.K.1966 zei:
Gelet op de vinvorm is de bovenste vis op de eerste foto heel waarschijnlijk een man.
De andere 2 zijn vrij zeker nog te jong om het geslacht te kunnen bepalen. Zou ik t�ch een poging moeten doen: de grootste lijkt me een vrouw, de andere een man.

Inderdaad is het een onzalig idee ramirezi's in een harem te houden, als zich een koppel vormt is de andere (man of vrouw) eigenlijk kansloos. Wat ik daarom persoonlijk zou doen is de kleinste van de 3 vissen naar de winkel terug brengen.

Het zijn alle drie mannen. Zeker niet te jong om het geslacht te bepalen.

Ik heb er voor gekozen alle drie vissen terug te brengen naar de winkel en mij laten verzekeren dat ik nu een koppel heb.

Dank voor alle info,
Lara

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan