Wat is er nieuw

Ramirezi: man en vrouw of man en man?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petra WM
  • Startdatum Startdatum
P

Petra WM

Guest
Ik heb gisteren twee Ramirezi's gekocht. Maar ik krijg sterk het vermoeden dat ik twee mannetjes heb...
Zelf zie ik eigenlijk weinig verschil.

Hier lijken ze even sterk van kleur.
io3jmh.gif

Hier is de een wat lichter en die zou het vrouwtje zijn.
bwdgRITE9eYpW4HR6qjy1XMEhgs3ZQB1.jpeg

Ik vraag dit vooral, omdat eerst het mannetje achter het vrouwtje (?) aan zat, maar nu beginnen ze te vechten. Tenminste zo lijkt het in mijn ogen.
Ik heb ze even apart gezet.

Hier is een video van het vechtende stel.

View My Video

Dat zijn Gordon en Gerard Ramirezi. 😛

Hier zie je een man en vrouw.

wWmDYGUuLEb44RTDiUBVGvaYJbdq9mKk.jpeg

Ja, dat roze buikje... dat zie ik bij Geer en Goor niet inderdaad.
Vandaar dat gekibbel ^_^

Bedankt!

Roze buikje zegt niet altijd alles 😉

Maar inderdaad, Geer en Goor:
- ook die hebben wel eens ruzie
- ook die vind ik niet de knapsten

~ Ivo

Het antwoord is al gegeven, denk ik. Maar het zijn wel prachtige foto's!

Zijn inderdaad twee mannen helaas.Wel mooie mannen! Hopelijk mag je er ��n ruilen.

Ja, ze waren zeker allebei mooi. Hoe meer ze elkaar zaten af te troeven, hoe feller de kleuren had ik het idee.
Deze vissen blijven redelijk rustig in het water hangen, dan kan ik mooie plaatjes schieten.
Bij de guppen en de kegelvlekbarbeeltjes krijg ik dat niet voor elkaar...

Ik mocht ��n man ruilen en heb daarvoor een dame gekregen. De gebleven man is erg blij met haar.
Zijn gedrag is ook totaal anders nu. Lang niet zo agressief.

cP7JDXHDclwiE7Cvldsz61Toa-Kvu6T2.jpeg

2cpxisz.gif

Ze is nog niet zo kleurig als de vrouw op de foto die Botia geplaatst heeft hierboven, maar wie weet komt dat nog.
a5jgy8.gif

Mooie man! Vrouwtje ziet er wat minder uit, ze lijkt een wat kromme bouw te hebben, en een beetje een ingevallen buikje.

Ik zal ze wel goed te eten geven, hopelijk trekt ze dan bij.
In de winkel zat ze bij een hele bak vol mannetjes. Met misschien nog 1 of 2 vrouwtjes.
Kan dat eigenlijk invloed hebben?

Op de ingevallen buik?
Het kan wel dat zij wat zwakker was dan de rest, en daardoor minder voedsel kon pakken.

Inderdaad een afwijkene vorm van de rug. Wat voor voer geef je ze?

Ze hebben je een misvormde ramirezi vrouw meegegeven, dat trekt niet meer bij. Maar mits je het niet erg vindt is er niet echt wat aan de hand. Goed voeren en ze kan best nog wel een leuk leven hebben. Weet niet of je kweekplannen hebt, maar dat zou ik met dit vrouwtje dan weer niet doen.

Ik ben ook bang dat deze vis wormen heeft. Zie je op de foto dat sprietje uit haar achterste komen?
Viel me gister op. Camalanus. Heb het gevraagd bij 'ziektes' en ik zal het straks nog even nader bekijken of het beweegt en zo... anders ga ik haar echter terug brengen.
Echt balen, zullen ze wel denken, daar heb je ze weer.

Ik geef ze vlokkenvoer en rode muggenlarven en ze snoepen ook van algentabletten.

Petra WM zei:
I(...) anders ga ik haar echter terug brengen.
Ergens ben ik een beetje bang dat dit visje niet zo lang meer heeft. Misschien is het met een levend visje makkelijker terug gaan dan met een dood visje? Ik weet het ook niet... probeer mee te denken.

~ Ivo

Zou zo maar kunnen dat ze wormen heeft, volgens mij hebben verzwakte ramirezi's dat vaak.Denk dat als je haar nu een kuur voor wormen geeft en een antibiotica dat ze misschien nog wel te redden is,mits je niet te lang wacht.Maar eigenlijk vind ik dit een fout van de dierenwinkel. Ze dienen je toch een gezond exemplaar mee te geven, wat zij in ieder geval niet was.

Als ik jou was zou ik met vis en al teruggaan naar de dierenwinkel en een gezonde ramirezi mee terugnemen. En als de andere vrouwtjes er zo uit zien zou ik maar naar een andere winkel gaan..

Op wat voor temperatuur heb je je bak trouwens? Overigens denk ik dat je wel wat gevarieerder mag voeren voor je ramirezi's, met name het diepvriesvoer.

Ik heb de vraag hier gesteld onder 'Ziekten'
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1462857

Bleek wel wormen te zijn. Heb ze beiden teruggebracht en mijn geld terug gekregen.
Inmiddels heb ik bij een andere zaak (Aquaria Veldhuis in Enschede) een ander stelletje gekocht.

ou8nxj.gif

Ze zijn nog heel klein, ongeveer 3, 3,5 cm.

visstisck
Ik zit rond de 28 graden.
Van diepvriesvoer heb ik ook een cocktail oid met verschillende dingen erin. Maar dat wordt zo'n troep in de bak...
Ik zal wel eens kijken wat er nog meer te krijgen is.

Wat een schatjes! 😀

Prachtige vissen! Die zou ik ook heel graag willen! Maar eerst mijn bak op orde maken, dat duurt nog wel ff haha.

Groetjes Femke.

Ze zijn heel mooi; als het licht uit is zie je de kleuren in het daglicht haast mooier. Hun (broed) gedrag is ook leuk om te bekijken.
Je leest ook wel eens dat de mannetjes nogal fel kunnen zijn naar de vrouwtjes. Maar dit vrouwtje laat zich niet op de kop zitten. En dat weet hij ook ^__^

Ramirezi's bij daglicht.

300u1pg.gif

2871bx0.gif

Ze geven gewoon bijna licht 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan