Wat is er nieuw

Ramirezi, Man of vrouw?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ignaz
  • Startdatum Startdatum
I

Ignaz

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb deze week 2 rami's gekocht, maar het geslacht vind ik erg moeilijk te onderscheiden. ik vermoed dat het 2 vrouwtjes zijn.
Wat denken jullie?

Foto 1: rami 1
682397_0_82_foto_1.jpg

Foto 2: rami 2
792247_0_82_foto_2.jpg

Foto 3: beide
481512_0_82_foto_3.jpg

Foto 4: beide

463166_0_82_foto_4.jpg
[/img]

Duidelijk 2 vrouwtjes.

En waarom denk je dat?

Dan leer ik er ook weer wat van

Inderdaad twee vrouwen. Kortere rugvin, roze buikjes, al zegt dat ook niet altijd alles. Vrouwen hebben vaak een andere vorm van de kop,minder grote kop.En vaak ook een iets boller buikje.

Oke helaas 2 vrouwen dus.

Wat kan ik nu het beste doen?

1 man erbij, hopen dat hij 2 vrouwen wilt
1 man erbij, en 1 vrouw terugbrengen

2 mannen erbij, hopen dat het goed gaat in mijn meterbak.
Er zitten ooknog 18 kardinaal tetras in de bak.

Of gewoon 2 vrouwen laten zitten? Afgelopen dagen trokkennze heerlijk met elkaar op.
Alleen sinds vandaag jaagt de ene de andere op, de dominante heeft een opgezette roze buik en kan der legbuis zien. Zal dit opjagen een fase zijn omdat ze nu graag eieren wilt afzetten, of zal dit zo blijven?

Ramirezi is een echter koppelvormer. Zet 1 man bij 2 vrouwtjes en nadat het koppetlje zich heeft gevormd heeft het 2e vrouwtje geen leven. Geen optie eigenlijk dus, alleen een man erbij.
Twee koppels in een meterbak kan goed gaan, maar ook goed fout. Je had ook nog Corydoras toch? Dan zou ik dit zelf afraden.

~ Ivo

Cory's zitten er nog niet bij. Wil het rustig opbouwen. 2 koppels wil ik idd niet proberen, vind 1 koppel + cory's al druk genoeg op de bodem. Het wordt waarschijnlijk een vrouwtje terugbrengen.

Kan ik dan beter eerst 1 man erbij doen en zien wie het koppel vormt? Of zal het hoogstwaarschijnlijk de dominante vrouw zijn en kan onderdrukte er dan van langs krijgen?

Dit kan je zo inderdaad wel doen maar houd het goed in de gaten want een koppel kan snel gevormd zijn. Zie je gedrag dat duid op koppelvorming het andere vrouwtje direct uitvangen. Ook kun je het eigenlijk al zien voordat er zich een koppel vormt.
Het mannetje toont interesse in 1 van de 2 vrouwtjes en zal de andere waarschijnlijk op gaan jagen. Als het vrrouwtje ook positief reageert op het mannetje kun je het andere vrouwtje al maar beter op voorhand weg doen.

Gr. Kevin

Je zou ook alleen de vrouwtjes kunnen houden.Wel goed observeren, mocht ze toch met elkaar vechten.
Ik heb zelf een lange periode alleen ramirezi vrouwtjes samengehouden. Zonder man is er weinig strijd, af en toe wel even de kieuwen naar elkaar opzetten, maar geen gevechten.

Meestal is het dominante vrouwtje wat het mannetje kiest, maar hoeft dus niet altijd.

Bedankt allemaal! Het is opgelost. Had 1 vrouwtje terug gebracht en de dominante gehouden.
Een mannetje erbij en er is meteen een koppel gevormd🙂

Ignaz zei:
Een mannetje erbij en er is meteen een koppel gevormd🙂
Bedoel je dat je denkt dat ze nu al hebben gekoppeld?
Of bedoel je dat vrouwtje + mannetje = koppel?

~ Ivo

haha, nee ze hebben daadwerkelijk een koppel gevormd.
Mooie balts en trillen, en 24/7 onafscheidelijk.
De vrouw haar buik wordt al mooi rond en de legbuis is zichtbaar.

De man lijkt ook super happy, alleen is hij na een dag wel zijn zwarte kleur verloren

892458ignaz_0_82_photo.jpg

Ik heb dit nog nooit eerder gezien..
Het oog niet op de kleuren van een onderdrukt mannetje, en hij is zelf de dominante van het koppel.

Wie heeft dit wel eens gezien, en weet of de kleuren terug komen?
Of kan ik dit beter in een ander topic plaatsen?

alvast bedankt

Hmm,het vrouwtje kan ik niet heel goed zien, maar ik vind ze er allebei wat bleekjes uitzien (kan ook aan de foto liggen). Komt vaak door stress.

Vrouw ziet eruit als de bovenste foto. Mooie diepe kleuren. De kop van de man is ook nog normaal, alleen lijkt hij vanaf ze voorste buikvin transparant

Als ze gestrest zijn of schrikken kunnen ze voor je ogen verschieten van mooi gekleurd naar bleek. Ik heb het ze zien doen. De kleur komt gelukkig ook snel weer terug.

heb meer de ervaring dat rami's zwart worden van stress, ipv bleek. bleke kleuren is iig wel een aanduiding dat ze het niet heel prettig hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan