Wat is er nieuw

Ramirezi man of vrouw?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Zijn dit twee mannen, of toch een man en een vrouw?

(Het is NIET voor mij bedoeld,... ik heb geen Ramirezi's).

347314_0_82_sam_6315.jpg

784258_0_82_sam_6309.jpg

264317_0_82_sam_6314.jpg

366675_0_82_sam_6308.jpg

984351_0_82_sam_6301.jpg

Ja, het zijn 2 mannetjes

Volgens mij man en vrouw en is de linker een dame.

Ze cirkelden heel erg om elkaar heen en achtervolgden elkaar steeds.
De ene stak zo nu en dan de kieuwen uit tegen de ander.
Uiteindelijk verloor eentje kleur.

Als het wel twee mannen zijn kan er beter eentje geruild worden denk ik?

Ik heb er verder geen verstand van, van deze vissen maar twee mannen lijkt me niet een goede combi.... toch?

Het lijken me echt eerder een man en vrouw die wat tegen elkaar pronken. Niets aan de hand.

Ophet eerste gezicht lijkt mij de linker, in ieder geval op foto twee, inderdaad eenvvrouw.Denk vanwege de kortere en gedrongen lichaamsbouw.Rechter man.

Kan zijn dat er ��n wat bleek wordt wanneer ze nog niet ontvankelijk zijn voor een partner.

Heb je nog andere foto's?

je kan het zien aan of de middelste stekel langer is als dat zo is dan is het een mannetje

het is een man en een vrouw

het is een man en een vrouw

ceasar zei:
je kan het zien aan of de middelste stekel langer is als dat zo is dan is het een mannetje
Nou... het is bij dit soort nakweek dieren h��l riskant om maar op ��n kenmerk af te gaan! Vrouwen hebben niet zelden ook verlengde vinstralen in hun rugvin.
Je moet echt naar de combinatie van geslachtskenmerken kijken: lichaamsbouw, roze buikje, verlengde vinnen, blauwe vlekjes in de eerste zwarte vlek op het lijf, legbuis ja/nee.

~ Ivo

Als deze vissen elkaar echt imponeren door tegenover elkaar te staan en hun kleuren laten zien, dan zijn het mannetjes.
Bij een koppel waar het vrouwtje geen zin heeft, gaat deze vaak uit de buurt van het mannetje, en verkleurt bleek.
Ik zie geen roze buikje wat een vrouwtje meestal wel heeft, en mijn vrouwtje heeft ook een wat kleiner lichaam , maar net zo'n mooie stekel en tekening dan het mannetje.

Het bij elkaar plaatsen van een willekeurige man en vrouw wilt niet altijd een koppel opleveren.

Heb hier een vrouw gehad die moest niks weten van een bepaalde man. Nou dan gaan de vinnen en de kieuwen wel van steigeren. Soms zelfs bekvechten.

De intensiteit van het roze wil wel eens verminderen wanneer er bv. stress is.

Dan zou het wel om een behoorlijk dominante vrouw gaan, als die het gaat opnemen tegen een man.
Wat ik met Astrid eens ben is dat het gedrag zoals omschreven eerder typisch - let wel: niet uitsluitend - is voor twee mannen.

En wat me wel vaker is opgevallen bij nakweek ramirezi's. In de buikvinnen hebben de mannen dikwijls een blauw submarge. Iets dat afwezig is bij vrouwn. Weet niet of dit nog een (betrouwbaar) kenmerk is bij nakweek eigenlijk. In de voorlaatste foto zie ik de blauw submarge bij beide dieren.

~ Ivo

2 vrouwtjes kunnen elkaar ook imponeren en bekvechten, ik heb het tussen een man en vrouw nog niet gezien. Wel dat een gewillig mannetje pronkt met alles wat die in huis heeft voor het vrouwtje. Als deze ook wil zijn ze onafscheidelijk en kleuren beide mooi.
Tussen de twee op de foto zie ik totaal geen verschil in bouw en kleur, natuurlijk bij gevechten gaat de verliezer ook bleker verkleuren als die zich gewonnen geeft, het zijn in ieder geval geen 2 vrouwtjes 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan