Wat is er nieuw

Ramirezi met vuuurgarnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tim82
  • Startdatum Startdatum
T

Tim82

Guest
Kunnen Ramirezi's bij vuurgarnalen gehouden worden, of eten zij de vuurgarnalen op?
Wie is bekend met deze combinatie?

Daarnaast willen Ramz het idealiter toch flink warm hebben en ik vraag me af of de vuurtjes het daar wel mee eens zijn

(geen ervaring met garnalen)

De ramirezi kan van 25 - 30 graden, mijn aquarium staat op 26.
Maar kan het met de vuurgarnalen?

Qua temperatuur kunnen vuurgarnalen dit denk ik wel hebben maar of ze niet ten prooi zullen vallen aan de vissen dat betwijfel ik.
Persoonlijk zou ik het niet doen. Ligt vaak ook wel een beetje aan het karakter van de vis. Maar het betreft een qua grote redelijke vis en dan zou ik het zelf dus niet doen.
Alleen al van de jongen zal een groot deel worden opgegeten en dat is zielig moet ik zeggen.
Maar ja we denken niet allemaal gelijk. ik heb mijn garnalen altijd apart gehouden om opeten te voorkomen, al is het wel een natuurlijk verschijnsel.

Voor de duidelijkheid, ik heb al vuurgarnalen en wil de Ramirezi toevoegen.

Het kan wel, maar je zult de vuurgarnalen veel minder gaan zien. Ook zal het aantal teruglopen, omdat de Ramirezi ze als levend voer zullen gebruiken.

Ik, ik heb altijd vuurgarnalen met ramirezi's gehouden. Ze zullen er ongetwijfeld wel een aantal garnalen hebben opgegeten,maar ik had nog steeds een enorme lading vuurgarnalen.

Wel moet ik er bij zeggen, ik had de vuurgarnalen er al een half jaar in voordat ik de ramirezi's had.Ik heb de ramirezi's er nooit actief op zien jagen.Maar een nimfje die voor de een ramirezi bleef zwemmen ging er in wel in...

tomansky zei:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vond wel dit:

http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=21&t=3959

Geen goede combi lijkt het 😉
Let wel dat men op het dwerggarnalenforum doorgaans erg paniekerig doet over garnalen bij vissen.
Waar wij het hier hebben over 'er zullen wel eens wat jongen ten prooi vallen' gaat het daar om horrorscenario's.

Temperatuurcombi is al genoemd, die is niet 100% ideaal maar vuurtjes kunnen veel hebben, maar nog belangrijker is dat het zachte en zure water dat ramirezi's in feite wensen slecht uitwerkt op garnalen (denk aan de mineraalbehoefte en het uitharden van schildjes).

~ Ivo

Bedankt. Mijn bak is 26 graden, dit is voor de ramirezi en vuurtjes geschikt. Check aquavisie.

Nog iemand eigen ervaring met antennebaarsjes en vuurgarnalen?

Ik heb hier ook vuurgarnalen met ramirezi's gehad,zag de baarsjes met succes regelmatig jagen op de kleinere garnalen.
De garnalen kweekten sneller dan dat de baarsjes ze aten dus was allemaal geen probleem en eigenlijk wel ideaal want nu dat ik ze niet meer heb is de populatie garnalen enorm.

Er zal er best es eentje sneuvelen of meerdere eentjes maar zolang je populatie in stand blijft best natuurlijklijkt me toch

Bij onze borellii's (grotere bek als ramirezi's) destijds kon de populatie vuurtjes ook 'gewoon' gestaag groeien. Echter toen we langzamerhand overschakelden naar zachter en zuurder water werden het minder en minder garnaaltjes.

Het punt van de waterwaarden (behoorlijk zacht en zuur water wat de ramirezi's in feite wensen) blijft daarmee, als je het mij vraagt.

~ Ivo

De waterwaarden zullen een punt blijven zoals Ivo al aangeeft.
En ja de ��n vind het niet erg dat er af en toe een garnaal wordt opgegeten en de ander vind dit wel erg.
Persoonlijk zou ik dat ook niet willen want het zijn per slot van rekening ook levende beestjes.
Al moet ik toegeven een spin wel weer op te zuigen dus het is allemaal erg betrekkelijk he 😉.

Nee, een goede Ramirezi huishouding is te zuur voor vuurgarnaaltjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan