Wat is er nieuw

Ramirezi zit achter allein mijn andere vissen aan

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JelleLo
  • Startdatum Startdatum
J

JelleLo

Guest
In mijn RIO 125 heb ik 2 ramirezi zitten die het onderling goed met elkaar kunnen vinden en je ziet ze vaak samen door de bak trekken. Echter valt 1 van de 2 elke andere medebewoner lastig. Hij zit achter de tetras aan, achter de corydora, garnalen en bijlzalmen. Hij jaagt ze echt op en soms lijkt het wel alsof hij ze echt probeert te pakken.

Is dit normaal gedrag? En wat kan ik ertegen doen?
Hij pakt af en toe 1 van mijn vuurgarnalen maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Deze kweken toch snel genoeg. Helaas heb ik wel 2 dode corydoras habrosus gevonden waarvan ik denk dat de ramirezi hier helaas een rol in heeft gehad..

Het videobestand betreft:

- 6 bijlzalm
- 2 antennebaars
- 15 kardinaal tetras
- 8 corydoras habrosus
- 6 otocinclus
- +/- 40 vuurgarnaal
- 5 japonica garnaal
 
Ik vermoed: Dit is normaal gedrag zodra ze gaan paren. Corydoras en Ramirezi gaan helaas niet samen want een corydoras is niet 'slim' genoeg om uit de buurt van het nestje te blijven en zal dus opgejaagd worden. Helemaal in een 80cm bakje is er geen ruimte voor beide grondbewoners.
 
Ramirezi's kunnen erg territoriaal zijn. Samen met corydorassen is niet perse onmogelijk maar je moet wel wat aanpassingen voor ze maken. Probeer de inrichting van je bak een beetje om te wisselen en kijk of ze dan misschien hun territorium meer in een hoek maken.
 
En ik vind 80cm idd wel een beetje riskant met beide soorten zoals Daniel al zei. Bij mij ging het in een 1m bak net goed.
 
Ik ga met de andere leden mee en heb zelf ook de ervaring gehad dat ze territoriaal kunnen zijn en de bodembewoners geen of weinig rust gunnen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan