Wat is er nieuw

Ramirezi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jealin
  • Startdatum Startdatum
J

Jealin

Guest
Ik weet niet of dit onderwerp al eens voorbij is gekomen, daarom open ik nog maar eens.
Ik heb een aantal weken een mooi koppeltje ramirezi's gekocht. Gister heb ik een koppeltje electric blue erbij gekocht. Nu is de blue man, constant in de buurt van de de andere man en dat vrouwtje ervan jaagt de blue man constant op. Hij lijkt ook niet door te hebben dat ie weg moet wezen, want hij blijft toenadering zoeken. Ik heb genoeg schuilplekken voor de koppels gecre�erd, maar op een of andere manier willen ze niet hun eigen plekje zoeken. En het electric blue vrouwtje hangt er maar een beetje bij.. Verder is mijn vissen bestand, wat neon tetra's en een stuk of vijf ' white fins'.. De bak is 125 liter. Volge s de verkoper van de winkel kan het wel... Wie o wie weet of dit goed gaat en of het voorbij gaat. Het ramirezi vrouwtjes zit trouwens ook achter het electric blue vrouwtje aan.

Je hebt nu 2 koppels M. ramirezi in een bak waar maar 1 koppel past. Ook heb je de electric blue nu in het territorium van het andere koppel gezet. Ik verwacht niet dat dit goed zal gaan. En natuurlijk zegt de verkoper dat het wel kan, een koppel electric blue levert hem ongeveer 15?� op?

De verkoper zei dat je per koppel ongeveer 25 cm nodig hebt.. Beetje K zo...

Ja, dan kan het ook in 25 cm bakje zeker?

Zou een koppel terug brengen, en zeggen dat hij geen onzin moet verkopen.

80 cm bak? is al krap aan voor 1 koppel Ramirezi's, en jij doet er 2 koppels van dezelfde soort in? Heb je dan tenmiste nog de bak opnieuw ingericht zodat beide mannetjes de kans krijgen een eigen territorium in te richten, of heb je man2 zo in het territorum van man1 gedropt?

Het is ook nog eens dezelfde soort, dat betekent vrijwel altijd extra veel agressie en ook nog eens mogelijke kruisingen...

Toch vreemd dat de 2 mannetjes elkaar niet aanvallen. Alleen de ramirezi vrouw valt het nieuwe koppel aan en de ramirezi man valt af en toe zijn vrouw aan. Nee ik heb genoeg plekken gecre�erd zodat ze elk hun kant kunnen kiezen.

Ik ben benieuwd naar wat die winkelier precies heeft gezegd.
Een koppel verdedigt als er een nestje is namelijk een gebied van ongeveer 25 a 30 cm in doorsnee. Daar kan die 25 cm best vandaan komen.
Dat wilt niet zeggen dat een ruimtelijker aquarium niet zeer gewenst is, omdat het hierboven ook voralgaat om het verdedigen tegen acute dreiging en niet per se een geheel territorium.

Wel zijn er nu nog geen conclusies te trekken. Jullie hebben de combinatie amper een dag.

~ Ivo

Ja dat is ook en ik moet ook even corrigeren. Ik schreef dat ik het eerste koppel een paar weken geleden heb gekocht, maar dat is een week geleden . Ik vindt het zo frappant dat de 2 mannen elkaar wel tolereren. Sowieso kijk ik het nog even aan. Misschien vinden ze hun plek en anders maar een koppel terug brengen.

Ik heb sinds 2 weken een koppel electric blues en heb enkel paar corydoras en keizertetras erin, maar die worden inmiddels ook aardig opgejaagd door ze 🙂

in het begin was het mannetje ook aggressief naar het vrouwtje toe...maar dat lijkt beter te gaan. Ik heb een 80cm bak en dat is echt meer dan voldoende 🙂

wilde eerst nog een kempvis kopen, maar heeeel blij dat ik dat niet gedaan heb

Uit ervaring weet ik inderdaad ook dat een verkoper altijd ja zal zeggen...commercieel hey

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan