Giebeltje
Well-known member
Dat is zeker interessant om uit te zoeken. Voor ik Sluierstaarten had voerde ik mijn toenmalige Goudvissen 1 keer per dag, precies zoals mijn vader deed met zijn tropisch gezelschapsaquarium en met zijn koudwateraquarium met inheemse vissen. Omdat ik er een Pleco bij kreeg ging ik 's avonds algentabletten voeren. Nu ik Sluierstaarten heb geef ik 2 keer per dag een beetje, omdat ik las dat vissen in de groei vaker gevoerd moeten worden. Of zou het de gewenste vorm zijn
( rond buikje) waardoor deze gewoonte is ontstaan? Mijn Goudvis Giebeltje ( 1x voer per dag plus af en toe regenworm, rode mug, maden) is 17 jaar geworden. Ik lees heel vaak over Sluierstaarten die maar twee tot vijf jaar oud worden. Zou dat, behalve slechte waterwaarden, ook te maken kunnen hebben met voerbeleid? Dus minderen met voeren als ze wat ouder worden, behalve in de paaitijd? Blijven ze ook actiever denk ik.
( rond buikje) waardoor deze gewoonte is ontstaan? Mijn Goudvis Giebeltje ( 1x voer per dag plus af en toe regenworm, rode mug, maden) is 17 jaar geworden. Ik lees heel vaak over Sluierstaarten die maar twee tot vijf jaar oud worden. Zou dat, behalve slechte waterwaarden, ook te maken kunnen hebben met voerbeleid? Dus minderen met voeren als ze wat ouder worden, behalve in de paaitijd? Blijven ze ook actiever denk ik.